Alla inlägg den 21 maj 2013

Av Carl - 21 maj 2013 08:14

 

I bland tar vi en promenad till skolan och kolla vad jag såg sist? Vi såg något svart som rörde sig i gräset och först trodde vi det var en orm. Men det var det inte, det var en jätte stor scorpion! Carlsson var med och vi drog undan honom från gräset så han inte skulle trampa på den. 

 

Scorpionen gick ut i gatan och lyckades gå över till andra sidan utan att bli överkörd. Visst ser den läskig ut? Vi visade bilden för fröken Christine och hon sa att det bara är dom små scorpionerna som är giftiga. Dom som är så här stora är inte farliga. Giftig eller inte så ska man nog passa sig för dem. Vi gick vidare och tittade noga var vi satte fötterna. Lite senare på promenaden visade jag mamma några mycket speciella blad. Dom finns säkert i Sverige också. Om ni tittar på första bilden så ser ni hela bladet:

   

Om man petar försiktigt på bladet med fingret så drar bladet ihop sig och stänger sig:

 

Vips, så syns inte bladet längre! Det har jag lärt mig och visade mamma som blev mycket förvånad. Innan vi kom fram till skolan såg vi tusenfotingar, en död fågel och en groda som drunknat i en fontän. Tänk så mycket man kan se om man går isället för att ta bilen den korta vägen. Dessutom får både jag, mamma och Carlsson en promenad. 

Kram från Carl

 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards