Alla inlägg under april 2015

Av Carl - 27 april 2015 12:56

 

Vi har haft fest hemma hos oss! Det var så trevligt och alla var så glada, riktigt bra party stämmning. Kul blandning på människor också, 5 olika nationaliteter. Nicol och jag spelade, badade, åt och tittade på film. När middagen serverades ville jag inte gå och sätta mig vid bordet först. Då sa Nicole: men Carl du måste äta nu. Då kunde jag inget annat än att gå till bords. Hennes pappa gjorde ett trick som är rena magin. Alla häpnades och apploderade. Danne sjöng en jätte rolig sång som fick alla att skratta. 

 

Men även en sådan här lyckad kväll tar slut och det är dags att säga bye bye vi ses en annan gång. 

 

   

Jag har låtit mitt djungel hår klippas av. Länge, länge fick jag be om att få klippa håret. Det är speciellt pappa som varit motståndare till att klippa av mitt långa hår. Så här fint blev det. Jag vill se lite äldre ut nu när jag ska fylla 7 år. Mamma tycker att jag ser ut som 9-10 år. På kvällen gick jag mycket stolt till ett stort beach party och jag tror alla såg att min kaluffs var borta. Det var en mycket trött och nöjd kille som stannade till på McDonalds påvägen hem. När jag satt på toaletten berättde jag igen hur glad jag var för min nya frisyr 

   

Jag bad om ett foto så jag kunde se hur det såg ut bakifrån. Det är så skönt att vara kort klippt. Som vanligt är det fullt upp här hos oss.

Kram från Carl

Av Carl - 22 april 2015 05:26

Som ni vet har jag skolov nu och då gäller det att både hitta på roliga saker och att ta det lugnt så att krafterna är påfyllda när skolan börjar igen. Loek, Sasha, jag och min tremänning Leona har varit i Patong på kid´s club en hel dag. Det är så otroligt roligt att busa runt på denna stora kid´s club så det är svårt att breskriva hur kul det är. Föräldrar kan lämna sina barn där och vi blir inte utsläppta förrän föräldern kommer och hämtar en igen. Man kan beställa mat och dricka och även köpa roliga saker till födelsedagskalas där.

 

Leona och hennes mamma har nu åkt hem till Sverige igen. Kanske kommer dom tillbaka nästa säsong.   

Danne är här på semester och Ullis hade skickat med honom en påse med olika fina saker som jag fick. En stor lila diamant, 3 dinosarier, chokladkaka och lite annat smått & gott. Det var mycket snällt av Ullis att göra det. Jag och Carlson åkte till några vi känner som har en liten Chi wa wa, 3 månader gammal. Den påminner om Carlson men den är korthårig och kommer bli större än min lilla söta Carlson

 

Min Carlson som är så busig blev helt slut av denna lilla busunge som heter Snow. Han villa aldrig sluta busa. Här hemma jobbas det på och det senaste som hänt är att vi byggt en trappa bredvid vägen ner från villan

 

Nu blir det lättare att gå ut på promenad

Kram från Carl

Av Carl - 17 april 2015 09:21

 

Här ser ni mig i bilen påväg till Bliss Beach club och SongKran firande. Vattenpistolen och jag är laddade som 17! På Bliss finns en pool, restaurang och solstolar. Stället ligger på stranden och det är så fint att se hela Bangtau beach. Kriget var i full gång när vi kom fram. Vi åt på en "torr" avdelning där ingen fick kriga. Dagen till ära fanns ett stort uppblåsbart tält bredvid restaurangen. Ett sånt där tält som man kan åka ruchkana i och springa och hoppa runt i

 

Alla som har blå tröja är personal på stället. Dom lyfte upp Peppe som är manager på Bliss och slängde honom i poolen. Han drog med sig de flesta i fallet

 

Mellan varven drack jag läsk och vilade lite. Precis när vi skulle åka hem kom ösregnet. Det är helt otroligt men varje år när det är SongKran regnar det till och från. Hemma jobbas det igen. I går kom byggubbarna tillbaka från sitt nyårsfirande och satte igång med de sista jobben. Ett företag instalerar glasskivor vid poolen så att allt vatten inte ska skvätta ner på trappan när man busar i poolen

   

Tur att dom inte är höjdrädda...

Kram från Carl


Av Carl - 12 april 2015 08:44

Vi har haft en fotograf i villan. Han fotade igenom hela villan och det tog hela dagen. Dessa foton ska sitta på hemsidan så gäster som vill hyra kan se hur rummen, köket, bion, utsikten och allt annat ser ut. Det är inte samma fotograf som tog bilderna på de två andra villorna som var här. Vi tänkte ha en annan stil på bilderna i denna villa. Jag gillar också att fota men det är bäst att överlåta detta jobb till ett proffs

 

Det ska bli spännande att se hur bilderna blir.   

Det var en lång dag och det var skönt när det äntligen var färdigt. Förhoppningsvis blir det bra och vi kan sätta bilderna på hemsidan. I morgon är det nyårsafton här och vi ska till Bliss Beach club. Det kommer att vattenkrigas som bara den. På Bliss finns en torr avdelning där man inte får hälla isvatten och skjuta med vattenpistol på varandra. Jag visar bilder sedan så ni får se i år igen hur nyårsafton går till här. Nu är det år 2557 och i morgon går vi över till 2558 om jag inte mins fel.

 

Gott nytt år på er!

Kram från Carl

Av Carl - 10 april 2015 11:24

 

I ett år har vi haft yoga på skolan nu. Jag gillar verkligen yoga! Härom kvällen hade jag en liten yoga uppvisning hemma. Det går alldeles utmärkt att göra yoga i pyjamasen innan man ska sova. 

 

Jag visade både den ena och den andra övningen 

 

Trädet, bla

 

Jag har hyfsad balans så att stå på ett ben är inga problem för mig

 

I dag slutade jag kl 12 i skolan och är nu ledig i 2 veckor. På måndag är det SongKran festival här och då ska alla vatten krigas! Vi hade vatten krig på skolan idag och det var så roligt! Songkran betyder att man välkomnar vattnet


kram från Carl 



Av Carl - 4 april 2015 02:45

   

I dag fyller min fina mormor år och det är inte vilken födelsedag som helst, hon fyller faktiskt 70 år!! På självaste påskafton också! Vi säger både grattis på födelsedagen och glad påsk! 🌺💐 Mormor & morfar bilar till Arlanda tidigt idag och tar flyget till Las Palmas och sedan drar dom iväg på en kryssning. Jag skickar den största blomman jag kunde hitta! 

Stort grattis och trevlig resa önskar vi

 

Kram från Carl m föräldrar 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards