Direktlänk till inlägg 26 mars 2018

Vänner

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

 

I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stannade uppe jätte sent. Nästa morgon busringde någon på dörren kl 07 och mamma gick upp för att kolla vad det var. Hon öppnade dörren och glömde stänga av larmet! Larmet började tjuta och vi killar vaknade. Konstigt nog var jag inte trött. Vid lunchtid kom deras föräldrar och hämtade dom. Det var meningen att vi alla skulle på picknick med skolan i en stor park, men det ösregnade. Picknicken blev inställd men efter påsklovet ska den bli av. Det har regnat så mycket den här vintern, mycket mer än tidigare vintrar. 

 

På lördagskvällen kom ett gäng tjejkompisar och hälsade på. Vi beställde pizza och jag åt en och en halv pizza alldeles själv. Jag har bestämt mig för att dra ner på socker för jag har lite väl stor mage nu. Men vem kan motstå pizza!! Vi hade super trevligt och kvällen gick så fort. På lördagsnatten ställdes dessutom klockan om från vintertid till sommartid. Dagen efter sov jag så länge, jag var enormt trött. 

 

Måste bara visa min köttätade växt. Två flugor har den tagit, ser ni dem? Jag var osäker på att den skulle fungera men nu har den bevisat att den kan sin sak. På onsdag går jag bara halva dagen i skolan sedan är det påsklov. Det ska bli helt underbart! Jag är lite skoltrött. På onsdag serveras ingen lunch i skolan. Mamma och jag ska äta lunch ute med mammas kompis och hennes busiga son Nico. 

 

Kram från Carl


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Av Carl - 2 februari 2018 13:45

  Just den här tiden på året blommar körspärsträden här på Mallorca. Träden finns överallt och det är otroligt vackert.   Förra året den här tiden åkte vi till Santa Maria för det området är känt för alla sina vackra körsbärsträd men det finn...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards