Alla inlägg under november 2015

Av Carl - 30 november 2015 10:23

       

I helgen har vi varit på skolgården och målat några hopphagar och andra mönster som man kan leka i. Eller rättare sagt några föräldrar målade och vi barn fick hålla oss ur vägen. Det skruvades också ihop två stycken basket mål. Vi fick ihop pengar när vi hade den första Halloween festen på skolan någonsin. Den 10 dec har vi julfest och då hoppas vi få in lite mer pengar som kan gå till vår skolgård. Färgen är köpt på Jotun och det vet jag är bra färg som förhoppngsvis håller länge. Vi målade 2 gånger. En gång på fredagskvällen och på lördagen. Nu hoppas vi att alla barn gillar detta och att rasterna blir lite roligare. 

 

Kram från Carl



Av Carl - 27 november 2015 08:45

Gissa vad jag äntligen har gjort! Jo, jag har klippt mig, jätte kort! 

     

Jag fick äntligen min vilja igenom och klippte mig kort. Jag är så nöjd med min nya frisyr. Alla på skolan tittade och kommenterade min klippning. Jag ser äldre ut och är så glad. Min fröken, Mrs O'conner tittade på mig med stora ögon när jag klev in i klassrummet och fick nästan en tår i ögat när min lejonman äntligen var borta och jag ser ut som en proper elev. Hon blev nog lika glad som jag! 

 

 

Pappa kom och mötte oss när jag hade klippt mig och kände knappt igen mig. Han sa: vågar du så vågar jag och gick till samma frisör och klippte sig också. Pappa var lite emot att jag skulle klippa mig för han tycker att jag är så fin i långt hår. Jag kom på en genialisk idé och sa till pappa att om jag får klippa mig så ska jag ta hem mitt hår i en påse till dig så har du fortfarande mitt hår kvar. Sagt och gjort, när frisören var färdig plockade jag ihop det mesta av håret och mina guldlockar och la dem i en påse som jag senare gav till pappa.

Kram från Carl

 

Av Carl - 26 november 2015 13:53


Har ni sett en så stolt kille!

 

Jag blev utsedd till "star of the week" och gissa om jag blev stolt! Jag blev en stjärna för att jag hade kämpat så hårt med min läxa och verkligen koncentrerade mig på provet. När man får denna utmärkelse går man först i ledet till lunchen och ut på rasterna. Man är dessutom städansvarig. 


 


Så här kallt var det en morgon när vi klev upp. Vi klädde på oss varma kläder när vi gick till skolan. Man skulle kunna tro vi var hemma in Sverige, så kallt var det. 

 

Det här tycker jag stämmer mycket bra och alla barn borde känna så här. 


Kram från Carl

Av Carl - 22 november 2015 08:15

 

En fotograf kom till skolan och tog skolfoto. Vi visste om det innan och alla hade gjort sig lite extra fin dagen till ära. Jag fixade håret länge hemma och min uniform var välstruken. Tyvärr ramlade håret ner när jag gick ut. Trots att det är kallt på morgonen är luftfuktigheten hög och det gör att håret blir lite lite fuktigt och faller ihop. Det gjorde inget. Oliver hade vattenkammat sig och hade en välkammad sedbena.

 

Nu är det så kallt så jag tar på mig halsduken när jag går till skolan. När solen kommer upp blir det varmare och mitt på dagen är det oftast fortfarande 20 grader. Det ska bli spännande att se fotona när dom kommer. Fotografen ska vara jätte duktig så chansen att fotona blir bra är stora. Oliver och jag satt bredvid varandra på gruppfotot. 

Kram från Carl





Av Carl - 20 november 2015 08:00

 

Jag bjöd min vänn Oliver på ett litet "dinner party" härom kvällen. Jag bjöd på tacos med tillbehör och det var så uppskattat. Kul med en nöjd gäst   

 

Man kan äta tacos på lite olika sätt. Jag fyller skalet med köttfärs och gurkbitar sedan tar jag en stor tugga. Oliver blandade köttfärs, gurka, tomat och creme fraiche på sin tallrik sedan bröt han sönder tacco skalet i små bitar och åt fint med besticken. 

 

Salsan och jalapenos var inget för oss, det åt mamma och pappa istället. Till efterätt åt vi glass. Oliver var så glad hela kvällen och hans mamma berättade att när dom gick hem senare på kvällen små hoppade han "hoppsasteg" hela vägen hem. Jag var också glad och uppspelt. God mat och TV-spel med bästa vännen här på Mallorca är en perfekt kväll!

Kram från Carl








Av Carl - 18 november 2015 08:00

    

I helgen åkte vi till IKEA för att köpa en ny madrass, för pappa får ont i ryggen av de super mjuka madrasserna som är i sängarna i vår lgh. Sängarna är jätte snygga men madrasserna är galet mjuka. Vi började med lunch på IKEA. Mamma beställde lax och jag och pappa tog köttbullarna. Det fanns en barnportion med 5 köttbullar men eftersom jag var super hungrig beställde vi 10 köttbullar var + en soppa till pappa. Det tog inte många minuter innan mina 10 var uppätna. Pappa hade några kvar på tallriken och jag tittade hungrigt på dem. Först fick jag en av pappas köttbuller sedan två till... 

 

Trots 13 köttbullar med potatismos fanns det plats för en kanelbulle också. Kanske är det träningen som gör att jag är så hungrig + att jag växer.


 

Jag var bara tvungen att provjobba lite också. Jag vill så gärna jobba som vakt när jag blir stor men man kan prova att jobba på kontor också. Polis vill jag inte bli för det är för farligt, tror jag. Både mamma och pappa har sagt att jag kanske kan ha ett vaktbolag när jag blir stor. Mamma försökte en gång säga att det finns så många andra jobb och möjligheter men då sa jag att det här min dröm, punkt slut. Antar att dom båda är lite rädd att jag ska träffa på "bad guys" om jag jobbar som vakt. Dom behöver inte vara orolig, jag vet precis hur jag ska göra. Smyga fram bakifrån och ta av dom pistolen. 

   

Självklart han jag med ett besök i kid´s cluben också. Massor med leksaker och film!

 

IKEA hade julpyntat och gjort fint. Vi köpte julmust, pepparkakor, glögg och glöggmix. Pappa fyllde på vårt föråd med Kalles randiga och jag hittade gott svenskt bröd. Mamma köpte ättika. Ska tydligen vara bra att städa med, få bort fläckar och lite annat. 

Kram från Carl





Av Carl - 16 november 2015 08:45

   

Så här ser det ut när jag går till skolan på morgonen. Jag är trött men på bra humör. Jag sätter mig ner och vilar när jag gått halvägs. Den här morgonen kom det rök ur min mun när jag andades ut för det var bara 12 grader varmt. Senare på dagen brukar det bli 20+. 

Det var så kallt så mina ögon rann och jag frös om ögonen.

 

Vi i min klass har haft möte med vår lärare, Mrs O´Conner. Hon säger att jag gjort framsteg sedan jag började men måste träna mycket. Om fröken inte sitter bredvid mig och ser till att jag gör det som ska göras blir det nästan inte gjort. Fröken har kommit på en grej som får mig att jobba på och bli klar. Om hon säger till någon i klassen som är färdig att gå och hämta sin fikalåda men att vi som inte är färdig än får jobba på ,då får jag bråttom. Jag sitter och dagdrömmer mycket och fröken vet inte hur hon ska få mig att sluta. När vi sitter i en grupp och diskuterar pratar jag mycket och är aktiv. På rasterna leker jag och har kompisar. Att rita och göra saker är roligt men att sitta vid bordet och göra mina uppgifter är inte min starka sida. Fröken säger att det kommer bli bättre. Jag tycker skolan är helt okey och trivs. Har aldrig sagt att jag inte vill gå dit. På mitt stavningsprov sist hade jag 7 rätt av 9. Det är b och d som aldrig vill bli rätt, ibland krånglar g också. De andra bokstäverna är lättare

Kram från Carl




Av Carl - 13 november 2015 08:45

 

Nu har jag börjat med tennis också. Tennisbanan ligger mitt i Palma och byggnaden är K-märkt men helt nyrenoverad. Det är ett jätte fint ställe. Jag spelar med ett gäng andra killar från Svenska skolan. En av killarna går på samma skola som mig och mamma är kompis med hans mamma. Vår tränare är halvsvensk och pratar perfekt svenska. Han är super rolig! 

 

Denna tränare som heter Andreas är inte som han jag spelade för några gånger hemma i Sverige. Andreas både tränar och leker. Han vill att vi ska ha kul på träningarna annars kommer vi inte att fortsätta. Det har han så rätt i. Hemma i Sverige släpade jag benen efter mig när det var dags för träning. Jag ville inte och orkade inte. När jag fick höra att det var tennis på gång här blev jag väldigt skeptisk. Jag sa promt ifrån och ville inte. Fick förklarat för mig att det var en annan slags träning och att det skulle vara roligare. När jag gick till skolan i går morse och vi pratade om tennis efter skolan fick jag lite ont i magen. Jag har inte spelat på länge, det var inte kul, ny tränare och nya killar som jag ska spela med (förutom Vincent som går på min skola). Jag blev lovad att om jag inte gillade det skulle vi åka hem. När vi kom till tennisplanen fick jag låna ett raket och träningen satte igån. Efter träningen var jag så överglad och utbrast: DET HÄR VAR JÄTTE KUL!!! DET VILL JAG GÖRA NÄSTA VECKA OCKSÅ!! Träning är viktigt för mig för vi sitter rätt mycket still på skolan. Att lyssna och göra som en tränare säger är viktigt att lära sig. Dessutom är det bra för koncentrationen som jag måste öva på. 

Kram från Carl





Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards