Alla inlägg under september 2010

Av Carl - 28 september 2010 22:00

  

Nu är sommaren slut och hösten är här. Jag satt och tittade på bilder från sommaren som gått och hittade den här bilden från Skansen. Det var gammelfaster Anita som tog den här bilden. Tänk vad tiden flyger fram när man har roligt.

Min mormor har kommit i dag för att vi ska hinna packa och fixa med allt innan vi åker. I dag fick jag ju inget gjort för jag har varit så dålig. Jag tog ett bad på eftermiddagen men kräktes till och med i badvattnet. Feber rosor på kinderna och irriterad till tusen har jag varit.

Kram från Carl

Av Carl - 28 september 2010 11:34

I dag blev jag väckt alldeles för tidigt och sedan blev allt fel. Jag började kräkas och nu kan jag inte ens dricka ett glas vatten utan att det kommer upp.

Fy bubblan

Kram från Carl

Av Carl - 26 september 2010 08:00

    

Jag jobbar och jobbar, alla veckodagar är för mig arbetsdagar. Jag är hantverkare, datasnille, städerska, kock och elektriker mm. Att jag kanske är arbetsnarkoman är inget som stör mig ialla fall. Det kanske inte är något problem att jobba så mycket som jag gör? Jag får enormt mycket gjort och är händig som få. Mamma säger att jag är en drömkille. Jag kan nästan allt och det jag inte kan kommer jag att lära mig. När vi städar och tvättar hemma hjälper jag till med en fantastisk energi och jag klagar ALDRIG. Det är helt enkelt roligt att få något gjort.

Kram från Carl

Av Carl - 25 september 2010 21:30

   

Sista kvällen hos mommo och moppa skålade vi i fin, fin Champagne. Jag tackade som vanligt nej till alkohol och skålade med ett glas mjölk istället. Den första bilden är från tågstationen innan mamma och jag hoppade på tåget till Stockholm. Vi var i tid till tåget och fick sitta och vänta ett tag. Då passade jag på att köpa en påse godis på kiosken. Påsen var tyvärr slut innan tåget avgick. 

Jag känner på mig att tiden kommer att gå fort och snart är jag tillbaka i Sundsvall och mommo och moppa!

Kram från mig

Av Carl - 25 september 2010 08:30

   Hos mommo och moppa finns alltid mycket att göra. Moppa hade tagit hem ett stort lass grus som skulle skottas ut på uppfarten. Jag tog hjälp av min traktor, skottkärran och av min kratta. Tillslut var allt grus utskottat. Jag tycker att det är såååå roligt att hjälpa till. Jag plockade äpplen också. Alla äpplen som ramlat i backen måste också plockas upp. Jag samlade ihop alla äpplen och tog i för kung och fosterland för att släpa upp den tunga hinken med alla äpplena i.

Kram från Carl 

Av Carl - 24 september 2010 21:03

   Så här hade jag det på min tågresa upp till Sundsvall. Först njöt jag av resan sedan gick jag till restaurangvagnen och åt. Jag beställde köttbullar med mos och lingonsylt. Till det drack jag en smoothi. Efter maten åt jag två stycken kexchoklad. Sista biten av tågresan är suddig. Jag minns bara att jag lutade mig över sätet och slappnade av.Tydligen somnade jag ståendes och mamma la mig i vagnen. När jag vaknade var jag hemma hos mommo och moppa. 

Kram från Carl

Av Carl - 23 september 2010 10:28

I dag på eftermiddagen ska jag åka X2000 igen, tillbaka till Stockholm och pappa. Moppa är noga med att vi ska vara i tid på tågstationen så att det inte blir som när vi åkte hit. Jag har haft det så bra här dom här dagarna och längtar redan tillbaka. Bilder kommer om några dagar för jag har inte kunnat föra över bilder nu.

I går fick jag en kommentar av Isabel. Isabel har börjat på sjuksköterske utbildningen på Mitthögskolan här i Sundsvall. Grattis och lycka till med studierna önskar jag och alla andra här! Du kommer att bli en super bra sjuksköterska!

Kram från Carl





Av Carl - 22 september 2010 20:31

Nu är det bokat. Vi åker till Phuket den 1/10. Blandade känslor men jag ser det som en förmån att få lära mig tre språk flytande och bli mångkulturell!

Jag kommer ju alltid hem igen. Men det är inte lätt att säga hej då.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards