Alla inlägg under november 2013

Av Carl - 29 november 2013 02:50

   

   

Nu är jag stor kille och bryr mig om vad jag tar på mig för kläder och hur jag ser ut i håret. Jag har pratat ett tag om att klippa mig och gjorde det för några dagar sedan. Nu ser jag lite tuffare ut tycker jag. Det blir också enklare eftersom jag hoppar i poolen varje dag. Mina vackra lockar tovade ibland ihop sig och det gör ont. Jag är håröm så det räcker. Vad tycks? 

 

Kram från Carl


Av Carl - 28 november 2013 04:43

   

 Mamma och pappa har åkt till Chiang Mai och jag har stannat hemma med mormor och morfar. Arsenia, Carlsson och Lucky är ju såklart också hemma så det är fullt upp. Jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på men det brukar lösa sig. Jag har inte varit i skolan sedan jag fick besök för jag måste ta hand om mormor & morfar. I går kväll lagade mormor god mat, lax med mögelost. Det var mycket gott, Arsenia slevade upp en ordentlig portion till mig och henne. I dag ser ni två bilder på mig och mina gäster. Nästa gång ska ni få min nya frisyr. 

 

Kram Carl


Av Carl - 25 november 2013 02:49

   

Här får ni se mina ekar från Orminge! Flera stycken har tagit sig och vuxit upp bra mycket redan. Tänk att det fungerar! Ekar i Thailand, det trodde jag inte. Det måste bero på mina gröna fingrar och tur. Det ska bli spännande att se hur läng dom klarar sig och hur stor dom blir. Om ekarna klarar sig ska jag plantera dom bredvid huset som vi bygger. Mormor och morfar har bott på hotell men idag flyttar dom hem till oss och jag ska visa dom att skotten har vuxit upp. Det var hos fasterfaster Anita som jag plockade skotten och tog med mig hela vägen hit. 132 st om jag inte minns fel. 

 

Kram från Carl

Av Carl - 23 november 2013 09:38

     

Nu ska ni få höra! Min önskan gick i uppfyllelsen! Jag önskade mig en kompis till Carlsson och nu har han fått en. Det är en liten söt svart hundvalp som bodde på campen och bygget. Vi tror att hon nu är 9 veckor gammal. Hon var alldeles själv och hade ett stort bitmärke över ryggen. En av dom andra större hundarna har bitit henne illa. Vi såg henne på vårt bygge och hon såg ensam, hungrig och törstig ut. Na hade försökt tvätta hennes sår och såg efter henne så gott det gick. Vi bestämde oss för att ta med henne till veterinären och sedan hem. Vetrinären avmaskade henne, gav medicin och klippte klorna. Sedan tog vi hem henne och gav henne mat och vatten. Som hon åt och drack! Carlsson och hon har träffats förut och dom gillar varandra mycket. Vi funderade ett tag på vad hon skulle heta. Hon har ju haft en väldans tur, mer tur än de flesta gatuhundarna brukar ha. Hmm, till slut kom vi på han hon får såklart heta Lucky! Arsenia hade också funderat och hon hade kommit på att hon kunder heta Blacky eftersom hon är svart. Då fick det bli Lucky! Hon ska stanna här med arsenia till sommaren när vi åker till Stockholm. 


Kram från Carl

Av Carl - 22 november 2013 03:57

     

I går kom äntligen min mormor och morfar hit. När jag kom hem från skolan var dom redan hemma. Jag fick presenter och kramar! Jag fick en "mekar overall", tidningar, en fin låda att ha bilar i, grävmaskin mm. Mormor hade köpt 8 par strumpor, joggning byxor och Bamse tidning också men det blev kvar hemma. Det gör inget, jag kan få det en annan dag, till sommaren kanske. På kvällen gick vi ut och åt. Jag åt fish & chips och dom andra åt en god köttbit. Efter middagen var vi trötta. Morfar somnade till i soffan och då var det god natt. I dag regnar det, precis som i går och i förrgår. Vi får se vad vi hittar på. Mormor och morfar ska bo på hotell i natt och 3 nätter framåt. Bara som omväxling, kul för dom att lyxa till det lite. 

 

Kram från Carl

Av Carl - 19 november 2013 03:51

     

Här har det firats Loi kratong! I fredags gjorde vi små båtar i skolan med blommor och bananblad runt om. I mitten sätter man ett ljus och doft pinnar som man tänder när man sätter båten i vattnet. Loi kratong är den vackraste och mest romantiska av Thailands festivaler. Man sätter ut dessa vackra båtar eller flottar för att respektera vattnets andar och tacka vattnets Gud. När båten sätts ut i vattnet får man önska sig något. Jag och Lenox hade varsin önska. Lenox önskar att hans pappa kommer tillbaka snart. Hans pappa jobbar med säkerhet i länder som Iran och Irak. Jag önskade att Carlsson skulle få en kompis. (Katten Zeb jagar Carlsson och är dum med honom, dessutom bor katten hos grannen). Varje år i november när det är fullmåne hålls denna festival. Vi firade länge och blev sen till skolan dagen efter. 

 

Kram från Carl

Av Carl - 17 november 2013 02:27

     

På en och samma dag träffade jag en ny kompis och en gammal kompis. Först kom Lina som är villa manager i villan till oss med sin son Otto. Hans namn stavas säkert inte så men det lät ungefär som Svenska namnet Otto och det var ju lätt att komma ihåg. Otto och jag är lika gamla. Han pratar inte engelska och jag pratar inte så värst mycket Thai. Vi kom på att det kan ju vara bra att lära sig Thai av en kompis. Om man inte jag någon kompis som pratar Thai så får man väl skaffa sig det då. Otto och jag lekte med mitt lego, badade, tittade på Tom & Jerry och åt kyckling med stickyrice. Vi hade rätt kul även om ingen av oss förstod ett ord av vad den andre sa. Senare på dagen åkte jag upp till bygget igen. Den här gången med både myggsprej, vatten och paraply. Kepsen och solglasögonen tog jag av mig när mamma tog ett kort på mig och min gamla kompis. Ser ni vem hon är? Jo, Na såklart! Hon jobbar på bygget nu, tillsammans med sin man Tepp. Na var sig lik, jag sa att jag kände igen henne. Jag gav henne en kram innan jag gick, då kramade och pussade hon mig och hon fick en tår i ögat. Så kan det bli när man träffar en kär gammal bekant. 

 

kram från Carl

Av Carl - 14 november 2013 03:02

     

Jag gjorde ett spontant och oplanterat besök på bygget här om dagen. När jag gick omkring på bygget svettades jag och det kliade på hela kroppen. Ingen myggsprej, keps eller vatten hade jag med mig. Fy, tusan vad det är jobbigt här, sa jag. Dong skrattade och tittade på mina fötter och flipp flopp som var täckt med den röda leran som klibbar fast som cement. Dong har heltäckta skor som ser ut som ett par vinter skor. Dong och pappa är vana att vara på bygget och klagar inte. Nästa gång ska jag vara mer förberedd. Då ska jag ha på mig tunna långbyxor, myggsprej och jag ska även ta med ett paraply och vatten förstås. När mamma ibland tar med myggsprej och börjar spreja omkring oss skrattar alla. Konstigt nog använder ingen myggsprej på bygget. Dom som jobbar där har långärmat, långbyxor och stora hattar så dom klarar sig kanske bättre mot myggorna än vad vi gör. Jag ska absolut vara mer förbered nästa gång jag åker upp till bygget, det lärde jag mig den här gången. Mitt besök på bygget den här gången slutade med att jag satte jag mig på byggarbetarnas vatten tunna och pustade ut innan jag gick till bilen. Jag åkte hem och duschade bort leran från fötterna och bytte om. Sedan åkte vi till en ny restaurang i Cherngtalay som heter Pan Bistro. Maten var helt okey och det var gott med en iskall, svalkande milkshake. 

 

Kram från Carl


Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards