Alla inlägg under juni 2009

Av Carl - 30 juni 2009 22:22

Med tunga steg gick jag och satte mig i bilen efter att jag sagt hej då till mormor och morfar. I dag var det alltså dags att återvända till Stockholm. Mormor och morfar var så ledsna när jag åkte och sa flera gånger att jag måste snart komma tillbaka. Jag vinkade hej då och lämnade dom, sandlådan, motorcykeln och bilen bakom mig. I bilen satt jag och tänkte på allt roligt jag har gjort i Sundsvall. En dag fick jag besök av Siri och Hedda. Vi satt i sandlådan och sen fikade vi. En kväll var jag ute och körde båt och la ut nät. Jag har även gått runt med mammas gamla barnvagn som mamma hade när hon var liten. Varje dag har jag läst mina böcker som jag fick av Isabel och pluggat in nya ord. Jag har verkligen haft fullt upp i Sundsvall, det har mormor och morfar också haft. Så fort dom har sett lite trött ut så har jag viftat med armarna och ropat: kom igen nu!! Vips, så har jag fått igång dom igen. Det har varit så roligt att vara hos min mormor och morfar, tack för allt.

Vi ses snart igen, kram Carl

Av Carl - 29 juni 2009 11:07

Det är så härligt att ligga och bubbla i poolen på altanen. Man får inte kissa i poolen, sa mamma. Det skulle aldrig falla mig in, sa jag. Skulle jag kissa i poolen?! Aldrig i livet! Det var så mysigt att krypa ner i poolen på kvälls kvisten och bara slappna av. Efter badet blev jag så sömnig och somnade så gott och drömde om ett stort badkar där vi satt och myste.

I dag ska vi gå till stranden och då ska jag prova att bada i havet. Det blir lite kallare än bubbelbadet som är hela 37 gr..

Må så gott i sommarvärmen

Kram Carl

Av Carl - 27 juni 2009 12:41

Måste bara visa en rolig bild serie på mig och Hugo. Jag visste inte att fotografen lurade i buskarna. Så kan det gå!!

Bara så du vet farmor så är det här min andra blogg i dag. Du får inte missa den jag skrev tidigare i dag.

Kram Carl

Av Carl - 27 juni 2009 11:41

Å, vilken trevlig fest jag blev bjuden på härom kvällen. Det var mammas kompis Nina och hennes familj som bjöd mig och min familj på middag hemma i deras hus på Alnön. Nina och hennes man Johan har en son som heter Hugo och han är ett halvår äldre än mig. Hugo är så snäll och det var så kul att leka med honom. På bilden ser ni när Hugo ger mig en majs krok och när vi åkte ruschkana. Hugo har en stora syster som heter Rebecka och hon ser precis ut som en prinsessa, tycker jag. Vi grillade och lekte hela kvällen sen gick Hugo och la sig och vi åkte hem till mormor och morfar som satt uppe och väntade på mig. Dom tyckte att jag hade varit ute alldeles för sent men dom var inte arga.

Min tremänning Isabel har åkte hem, men hon sa att hon skulle komma tillbaka snart. Hoppas hon kommer snart för det var kul när hon satt med mig i sandlådan. Förlåt om jag kastade sand på dig, det var inte meningen. I bland gör man saker som inte är så genom tänkta alla gånger.

Jag har hört att pappa pratar i telefonen med dom som bor i Thailand. Känner på mig att han kommer att åka en sväng till Thailand snart. Då får inte jag följa med för resan är för lång och pappa ska inte vara borta länge.

Njut av sommaren och trevlig helg!

Kram Carl

Av Carl - 24 juni 2009 18:12

Isabel, min tremänning kom till oss igår och ska stanna några dagar hos oss hoppas jag. Vi laddade inför matchen i går kväll och visst gav det resultat! Vi vann! Tjoohoo, så glad morfar och pappa blev när Sverige gick vidare till semifinal. Den här gången slog jag inte av TV:n mitt under matchen som jag gjorde förra gången Sverige spelade...

Före matchen bjöd vi Isabel på lax i gräddig vitvinsås med räkor och pörjolök. Jag åt och åt som om jag inte hade fått mat på en hel vecka. Det var verkligen gott och helt i min smak. God middag med trevligt sällskap är något som jag uppskattar och värdesätter högt. Isabel hade med sig två pressent till mig. Jag fick två böcker, den ena handar om djur och den andra heter läggdags. Det var så gulligt av Isabel att ge mig böcker, för det ger mig ett bättre ordföråd och då kan jag skriva en bättre blogg!

I dag skiner solen som aldrig förr och jag har varit ute hela dagen. Det är underbart med frisk luft och motion. Jag har låtit både bilen och motorcykeln stå i dag och krypit istället. Det är skönt att röra på sig och känna hur gräset kittlar men allt krypande har gett mig blåmärken på smalbenen och mina knän är röda. Men lika glad är jag för det!

Kram Carl

Av Carl - 22 juni 2009 12:48

Min morfar sköt en tjäder för ett tag sedan som han bjöd oss på till middag. Morfar höll på hela dagen och gjorde i ordning denna stora, fantastiska fågel. Han fyllde den med en god fyllning gjord på rökt sidfläsk, köttfärs och en massa kryddor. Jag måste säga att tjäder smakar fantastiskt gott. Köttet var inte alls så torrt som man kan tro utan riktigt smakrikt och gott. Tänk vad jag får vara med om, äta tjäder! Det ska jag tala om för tjejerna i Thailand.

I dag har vi åkt in till Sundsvall för pappa ska klippa sig och sen ska vi titta lite i affärer. Det är härligt att vara på landet men ibland måste man in till stan och se lite folk.

Min storebror Max är på Ios i Grekland nu på semester. Hoppas han har det roligt och att han sköter sig...pappa är lite orolig, fast han låtsas inte om det. Jag är säker på att allt går bra för Max.

Kram Carl

Av Carl - 21 juni 2009 16:21

I morse när jag klev upp såg jag att morfar hade rakat av sig hela skägget! Först tänkte jag: men vem är det där? Efter bara några sekunder såg jag att det var ju min morfar, fast utan skägg. Tyvärr kunde jag inte tala om för morfar att jag såg att han hade rakat sig. Mormor såg inte att skägget var borta, inte mamma heller. Pappa såg det direkt och sa: men vart har skägget tagit vägen? Mormor hajade till och tittade på morfar. Mormor sa: men tänk att jag inte har sett det! Det roliga är att mormor har tjatat på morfar länge att han ska raka av sig skägget men morfar har vägrat. När morfar väl rakar av sig skägget, ja då ser hon inte det. Skillnaden är stor för morfar hade svart helskägg och nu är det inte ett endaste strå kvar.

I dag skickar jag med en bild från när jag var ute och körde bil. Jag stannade till vid min sandlåda och skottade ut lite sand på marken sen körde jag vidare mot nya äventyr, men det skriver om nästa gång. 

Kram Carl

Av Carl - 20 juni 2009 17:35

På midsommarafton tog jag en promenad till Bergafjärdens camping. Jag strosade runt och tittade på alla husvagnar och på allt som dom planterat runt sina husvagnar. Helt otroligt vad dom pysslar med sina små campingplatser. Många har en hel trädgård, uppblåsbar pool och solstolar utanför husvagnsdörren. I slutet av campingen fick jag syn på en rad gamla bilar och en mycket gammal husvagn. Dom hade precis kommit och skulle sätt igång och fira midsommar. Bilarna såg så annorlunda ut och var så stora! Bilarna var välvårdade och en kille var ute och putsade på motorhuven. Det syntes att bilarna var väl omhändertagna. Mamma sa att det kallades för raggarbilar. Jag tror inte jag kommer att köpa en sådan bil när jag blir lite större men dom var annorlunda och roliga att titta på.

Senare på kvällen såg vi en polishelikopter snurra runt ovanför campingen och det brukar inte båda gott. I dag står det i Sundsvallstidning att det var slagsmål på campingen i går kväll. Hoppas inte bilarna blev repade för då blev säkert killen som putsade motorhuven arg.

I dag skiner solen här och pappa har tagit en golfrunda. Det är bra att han är ute och rör på sig för vi har ätit så mycket så våra magar ser ut som stora ballonger. Jag rör ju på mig hela tiden så jag behöver inte gå en golfrunda.

Kram Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards