Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Carl - 10 juni 2009 21:24

Samma dag som vi flyttade hem till Sverige fyllde jag år och vi firade min födelsedag på hotellet. Det känndes inte riktigt hundra att fira utan mina nära och kära så i söndags firade vi en gång till här hemma på Värmdö. Det var ett litet kalas med bara dom närmaste, förutom mormor och morfar för vi ska ses på midsommar. Vi firade med tapenade, grillade lax spett, tårtor och dom vuxna drack vin med bubblor. Jag fick en alldeles egen tårta som det stod: CARL 1 ÅR, på. För allas trevnad fick jag tårtan utomhus. Jag åt med både händerna och ansiktet, helt underbart! Det borde alla prova. Tack alla ni som kom och firade mig, det är ett minne för livet.

I dag hämtade pappa båten och den ska ligga här vid bryggan hela sommaren. Jag var ute med båten förra sommaren men då var jag så liten så det minns jag knappt. I dag kröp jag runt på båten och klättrade upp och ner, hit och dit. Det kommer att bli en underbar sommar med båt, grillning och gräsmattor, det känner jag på mig!

Tidigare i dag hann jag göra ett riktigt super fynd! Vi var på en affär som heter Biltema för pappa skulle köpa något till båten. Där hittade jag tre stora ljuslyktor i olika storlekar för 159 kr(!) Vi har ställt dom utanför vår dörr och det ser så fint ut. Om jag skulle se ljuslyktorna skulle jag gissa att dom var köpt på en dyr affär för dyra pengar, så snygga är dom.

Kram carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards