Direktlänk till inlägg 19 februari 2018

Chica

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

 

Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård som är perfekt för hundar som Chica. Där kan hon springa lös och nosa runt. De flesta hundarna är lösa i parken men Chica ska inte springa lös för vi vet inte vad hon kan hitta på. 

 

Tyvärr skar sig Chica i tassen på en glasbit för två veckor sedan. Hon fick penicillin av doktorn och värktabletter. Vi hittade sedan massor med glasbitar rund om i hundgården. Nu får hon inte springa förrän såret läkt riktigt ordentligt. När hon springer börjar det att blöda igen. Himla tråkigt eftersom hon älskar att springa efter tennisbollar. 


   

Nu får hon gå på lugna promenader i stället. Hon klagar inte men vi ser alla framemot när hennes tass har läkt.

 

När jag var på El Corte Ingles sist fick jag en guldmedalj med choklad i. Verkligen lyxigt att ligga i sängen och spela och äta choklad. 

 

Chica ligger alltid bredvid min säng på ett fårskinn som vi köpte i Åre för länge sedan. Vi chansade och tvättade nyss fårskinnet i tvättmaskinen för det var verkligen dags för en tvätt. Det krymte lite men annars gick allt bra. Vi kan inte kasta bort det för det är hennes favorit plats. Varje morgon när mamma kliver upp så går även Chica upp en sväng men sedan går hon och lägger sig bredvid mig igen. Där ligger hon tills jag går upp och lägger mig i min andra säng. Då följer hon med och lägger sig på fårskinnet. Sån är hon, vår speciella lilla hund. Nu går jag en vecka till i skolan sedan har jag sportlov. I morse var jag så trött när jag satt i bilen påväg till skolan. Jag sa till mamma att jag önskade att en jätte jätte stor snigel kunde komma. Varför då, frågade mamma. Jag förklarade att jag ville att snigeln skulle dyka upp framför bilen för då skulle vi aldrig komma fram till skolan och jag kunde somna om.   

Kram från Carl



 
 
Ingen bild

mormor

25 februari 2018 10:42

Hej Carl. Va tråkigt att Chica har skurit sig i ena tassen. Hoppas att det läker snart. Hur kan man kasta glas i en hundgård?
Jag hoppas att hon blir tryggare så att hon inte skäller och blir rädd när ni möter folk och bilar.
Här har vi det kallt. Det var -20 när jag klev upp i morse. Men temperaturen stiger allt eftersom dagen går. Zeb vill inte gärna gå ut, tror att han fryser om tassarna. Men sådana problem har du inte.
Hoppas att din förkylning har gått över. Jag pratade med din mamma igår och då berättade hon om att du var dålig.
Hälsa mamma och pappa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 2 februari 2018 13:45

  Just den här tiden på året blommar körspärsträden här på Mallorca. Träden finns överallt och det är otroligt vackert.   Förra året den här tiden åkte vi till Santa Maria för det området är känt för alla sina vackra körsbärsträd men det finn...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards