Alla inlägg under mars 2018

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

 

I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stannade uppe jätte sent. Nästa morgon busringde någon på dörren kl 07 och mamma gick upp för att kolla vad det var. Hon öppnade dörren och glömde stänga av larmet! Larmet började tjuta och vi killar vaknade. Konstigt nog var jag inte trött. Vid lunchtid kom deras föräldrar och hämtade dom. Det var meningen att vi alla skulle på picknick med skolan i en stor park, men det ösregnade. Picknicken blev inställd men efter påsklovet ska den bli av. Det har regnat så mycket den här vintern, mycket mer än tidigare vintrar. 

 

På lördagskvällen kom ett gäng tjejkompisar och hälsade på. Vi beställde pizza och jag åt en och en halv pizza alldeles själv. Jag har bestämt mig för att dra ner på socker för jag har lite väl stor mage nu. Men vem kan motstå pizza!! Vi hade super trevligt och kvällen gick så fort. På lördagsnatten ställdes dessutom klockan om från vintertid till sommartid. Dagen efter sov jag så länge, jag var enormt trött. 

 

Måste bara visa min köttätade växt. Två flugor har den tagit, ser ni dem? Jag var osäker på att den skulle fungera men nu har den bevisat att den kan sin sak. På onsdag går jag bara halva dagen i skolan sedan är det påsklov. Det ska bli helt underbart! Jag är lite skoltrött. På onsdag serveras ingen lunch i skolan. Mamma och jag ska äta lunch ute med mammas kompis och hennes busiga son Nico. 

 

Kram från Carl


Av Carl - 16 mars 2018 13:00

 

Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra stora kaktusar är super vassa. 

 

Chica har börjat på en socialträningskurs. Det är en kurs för hundar som inte går ihop med andra hundar eller hundar som blivit skrämda av någon. Chica skötte sig mycket bra. Hon tycker inte om när en hund skäller på henne, då skäller hon tillbaka och börjar hoppa. 

 

Jag och Carlson var också med. Carlson ville så gärna springa runt och busa. Kursen är två timmar lång och går på lördagar. Vi ska dit i morgon igen. I morgon åker pappa till Stockholm för farmor fyller år på söndag. Hon fyller 99 år! Vi alla önskar henne grattis på födelsedagen   Pappa åker sedan till Bangkok / Phuket. 

 

Kram från Carl 


Av Carl - 2 mars 2018 17:30

 

En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet. 

 

Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i friheten. Lyckliga duvor flög iväg mot ett nytt liv och äventyr. Hoppas dom klarar sig bra i friheten. Jag tror säkert att dom klarar sig. En pappegoja skulle kanske inte klara det nya livet men en duva gör det.

 

Detta var en speciell skoldag för oss och alla var glada. Denna vecka har jag som sagt lov. Tyvärr är jag krasslig och har inte kunnat göra så mycket. Jag hade feber i två dagar, huvudverk och heltäppt näsa. Nu är jag bara snorig och låter förkyld på rösten. Ingen karate eller paddel på hela veckan. Jag klagar inte, rätt skönt att ta helt ledigt ett tag. Hoppas ni har det bra.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards