Direktlänk till inlägg 17 november 2017

Jag och skolan

Av Carl - 17 november 2017 10:45

 

I min klass som heter Whale, turas vi om att vara "Whale of the week".  Att vara whale of the week innebär att man ska gå först i ledet till lunchen, se till att det plockas undan och hålla allmän ordning. Plus att man ska inför klassen prata om något som man gillar och kan vara intressant för klasskompisarna. Alla pratar om olika ämnen tex fotboll, hästar, resor mm. Jag valde att berätta om mina hundar. Jag visade bilder på Carlsson1 och Lucky och berättade deras tragiska öde och hur omtyckta dom var och för alltid är.  Jag berättade om Goldie som bor hos Dong nu om Carlson & Chica som vi är så rädda om. Alla lyssnade uppmärksammt och frågade många frågor. Jag var väldigt nervös innan och lättad när det var över. Alla sa: åååååh!!! När jag visade bilden på Lucky som valp. Jag berättade att vi hittade henne på bygget och att hon var mager men väldigt glad. 

   

I bland börjar jag tänka på mina fina hundar som dog förtidigt och då får jag tårar i ögonen och blir väldigt ledsen. Därför var det extra jobbigt att prata om dem inför klassen men det var det enda som jag ville berätta och dela med mig av. Det gick bra i alla fall trots min klump i både halsen, magen och hjärtat. Efter föredraget får klasskompisarna skriva en komentar om han eller hon som varit Whale of the week. Vi skriver vad vi tycker och känner och alla skriver något possitivt. Ni kan läsa vad som skrevs om mig, jag blev smickrad. Nu är det fredag och vi kan äntligen lämna denna vecka bakom oss. Veckan började med att jag var förkyld, inte jätte super förkyld men hängig. Sedan blev mamma dålig och hon blir konstigt nog alltid mer sjuk än mig. (pappa blir aldrig sjuk) Dessutom har Chica steriliserat sig och har en stor tratt runt halsen som hon smäller in med i dörrar och bord. Hon är rätt osmidig utan tratt så ni kan ju tänka er hur klumpig hon är med en stor plast skärm runt halsen. I dag togs stygnen bort och i morgon får vi äntligen ta av henne tratten. Mamma och jag är bjudna på tjej middag ikväll men det är ytterst osäkert om vi går. 

 

Kram från Carl 


 
 
Ingen bild

Mormor

19 november 2017 22:14

Hej Carl
Vilken djurvän du är! Jag minns också Carlson 1 och Lucky tråkigt det som hände
Men nu så har du Carlsson 2 och Chica. När du kommer hit så får du träffa Zeb, min hund, och min katt Blossom.
Nu har vi fått vinter här. Det har kommit ca tre dm med snö
Hoppas att din mamma blir frisk. Du får ta hand om henne och passa upp henne, så att hon får ta det lugnt.
Många kramar från mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards