Alla inlägg under juni 2013

Av Carl - 30 juni 2013 17:24

Sedan några dagar är jag i Sundsvall och har det så bra. Jag har fått ett kalas som heter duga. Kan ni tänka er att jag har firat min 5års dag ännu en gång. Först firades jag på Phuket sedan hemma i Stockholm, hos farmor, hos Melina och hos fasterfaster och nu här hos mormor och morfar.

 

Jag fick paket, god middag och en glasstårta som såg ut som en lastbil. Faster Margareta hade skickat en bok om Storsjöodjuret Birger. Jag har några böcker om Birger sedan tidigare så man kan säga att jag samlar på dom. 

 

Tack snälla faster Margareta för boken, jag gillar verkligen böcker. Böckerna om Storsjöodjuret kan jag rekomendera. Som ni ser fick jag även en spindelman dräkt. Den sov jag i för Spindelmannen är så cool!

      

 

Jag fick ett kastspö som jag såklart har provat. Ingen fisk ännu men till veckan ska jag ut med båten och då kommer det säkert att nappa. Om ni undrar vad det är för snygg hatt jag har på mig så är det min "gammel moster" Doris man´s hatt. Jag fick den av Doris i somras när min farmor, pappa, mamma och jag var och hälsade på. Nu är hatten min och jag har på mig den nästan hela tiden. 

   

Carlsson är med och han trivs men är lite skeptisk till katten Blossom. Carlsson provade Blossoms klätterställning men det var inget för honom. Blossom har sprungit på Carlsson två gånger och då skriker Carlsson, inte för att Blossom klöser honom men har blir rädd. Carlsson är inte tuff men han är en fin hund.

Kram från Carl 

Av Carl - 24 juni 2013 21:15

Här har det hänt en hel del, som vanligt. Jag vet inte var jag ska börja. Jo, jag kan berätta om "avslutningen" på förskolan. Vi sjöng för föräldrarna som var där och vi fikade i massor. 

 

Ni ser mig i mitten med randig tröja. Jag och många med mig var väldigt hungriga. Vi hade fått broccolisoppa till lunch och jag åt bara en sked med soppa. Jag berättade för mamma att när fröken frågade mig om soppan var god svarade jag ja men jag tyckte inte det. I vanliga fall får vi mycket god lunch. Vi sjöng några sånger och sedan var det äntligen dags för fika. Det var knytkalas och alla hade med sig något gott.

 

Efter fika och lek cyklade vi hem och där väntade en hårfrisörska på mig och Max. Det var Max storasysters mamma som kom hem till oss och klippte oss. Jag ville bli klippt först.

 

Frissan som heter Eva toppade och jämnade till mina lockar. Jag blev mycket nöjd. Sedan var det Max tur. Eva klippte Max lugg några cm för den växer så fort.

 

Max blev också nöjd. Det var verkligen lyxigt att bli klippt hemma på gräsmattan. Från det ena till det andra så var Max, Isabell och Melina och hälsade på oss i går. Vi grillade och åt glass till efterrätt. Dom hade med sig sin hund Winstone, han väger 1 kg mer än mig.

   

Winstone jagade mig hela kvällen och brottade ner mig när han fick chansen. Han jagade även Carlsson och det var ett otroligt liv hela kvällen. I dag har jag varit på skolan och missade lunchen med farmor Birgit. Mamma och pappa åt lunch med Birgit och myste och jag busade på skolan. Till sist något tråkigt, det har varit tjuvar här runt huset och tagit saker. Dom har stulit min cykel och min cykel hjälm! Andra barn i huset har också blivit av med sina cyklar. Vi barn har inte lås på våra cyklar och tjuvarna tyckte väl att det var bra. Min cykel har alltid stått utanför altanen och aldrig trodde väl vi att någon tar från barn. Dessutom har någon "tankat" ur 800 L disel från den enorma grävskopan som gräver bredvid huset. En av grannarna har har haft inbrott i sin bil. Nu sitter det lappar i trappuppgångarna om ett företag som ska  komma och samla in kläder, porslin, leksaker mm till bättre behövande. Som tur är kollade någon upp detta företag och dom är polisanmälda, bara bluff! Surt, surt surt att bli av med cykeln! Jag som skulle cykla med Max till min sista skoldag i morgon.

Kram från Carl

Av Carl - 20 juni 2013 08:30

Jag vill önska dig en glad midsommar! Själv ska jag ut på sjön, som en sann viking!

   

Jag ska träffa min kompis Lenox som bor på Phuket. Det ska bli super kul! Hoppas att just du också har det bra på midsommar.

 

Sommar kramar från Carl

Av Carl - 18 juni 2013 11:30

 

Här ser ni mig, Max och Kalle. Kalle heter Karl men kallas Kalle. Han har lånat min Hulken mask. Vi 3 går i samma grupp på förskolan och leker bra ihop. Carlsson är också min kompis men mer som en vän.

 

Jag tar hand om Carlsson och han behöver mig! I bland följer Carlsson med mig till förskolan och jag är så stolt över min lilla, fina hund. Jag har kommit in mer och mer på förskolan nu och är "en i gänget". Jag tycker det är så kul och vill ibland inte gå hem när dagen är slut. I dag kl 14 ska vi ha knytkalas och alla bidrar med kakor, bullar eller tårta. Vi ska duka upp med allt fika på ett långbord och vi barn ska sjunga. Det blir en sommar avslutning fast det är en vecka kvar tills förskolan stänger för sommaren. Det är bra väder idag för att fika ute i solen. För några dagar sedan haglade det!

   

Jag trodde såklart att det snöade och tog på mig kläder och gick ut. Det var små runda isbollar som låg kvar en stund på marken. Max kom också springandes och vi kastade på varandra. När jag kom in igen sa jag: nu ska jag till mormor och morfar och åka kälke! 

Kram från Carl

Av Carl - 11 juni 2013 08:00

I fredags bjöd jag hem Max med familj och Beppe med familj på middag. Även en granne som heter Anna och bor i huset kom. Beppe bor på Phuket på vintrarna men är hemma nu och bor inte så långt från mig. Vi åt grillspett med korv och köttbullar. Dom vuxna åt något mer avanserat. 

 

Det är alltid roligt att bjuda hem kompisar. Visst, ibland uppskattar jag att vara själv också men det är liksom roligt att ha vänner hemma på besök. Vi tittade på en Scoobi doo film som jag tycker är väldigt spännande och likte läskig.

 

Efter filmen busade vi ute på gräsmattan tills vi fulkomligt stupade och det var dags för gästerna att gå hem. Beppe och hans familj sov i båten i hamnen. Dagen efter åkte vi till Grinda och åt lunch. Vädret var underbart och vi hade trevligt, som ni ser

 

Beppes föräldrar körde hem oss till Rindö igen och vi bestämde att vi snart skulle ses igen. Ännu en trevlig dag!

Kram från Carl

Av Carl - 10 juni 2013 13:37

På Sveriges nationaldag tog Max, hans mamma, lillebror, jag, Carlsson och mamma båten över till vaxholm och gick till Hembygdsgården. För något år sedan blev det andra ägare där och stället blomstrade. Jag höll på att trilla baklänges när jag såg fikabordet. Det var en buffé med fikabröd och bakelser. 

Jag är inte så förtjust i bakelser och tårtor utan föredrar lite "torrare" fikabröd som bullar och kakor, kladdkaka går alltid bra. Jag valde en jätte stor platt kaka, en rosa chokladboll och en kanelbulle. Vi satt ute och vädret var fantastiskt. När vi fikat klart gick vi till parken och spelade minigolf.

 

Det var inte lätt att spela golf men jag provade i allafall. Vi blev lite hungriga och vid parken finns en "korvmoj" och där köpte varsin grillad med bröd.

 

Vi tog en promenad ner till hamnen och Max pappa hade precis jobbat klart och kom och hämtade oss med segelbåten. Vi åkte sakta hem till Rindö igen. Max pappa och mamma har båtcharter och jobbar för fullt med det nu på sommaren. För mig var det här den bästa nationaldagen jag firat, i hela mitt liv! 

Kram från Carl

Av Carl - 2 juni 2013 19:49

Nu har jag varit hemma ett tag och det känns bara bra.Vi har varit på studentmottagning hos Karin & Glenn och jag har lekt med Max. Jag har även hunnit fylla 5 år. Dagen innan min födelsedag åkte vi till min fina farmor och åt lunch. Jag fick  present av farmor som jag blev glad för, så började mitt firande. Dagen efter när det var min riktiga födelsedag fick jag massor med presenter på säng som jag öppnade med en väldans fart. Lite senare åkte vi till fasterfaster & Gunnar och fortsatte att fira mig.

     

Vi åt lunch och tårta. Jag fick fler presenter, böcker och pussel. Mycket fint!

   

Jag gungade också, länge för det var så kul. 

 

Vädret var varmt och skönt så vi tog en promenad till stranden. Det var såklart för kallt för att bada men man kan ha roligt på en strand i allafall. Carlsson var också med och han sprang omkring och hade så roligt. Vi stannade länge men tillslut var det dags att säga hej då och åka hem. Jag bjöd in Mimmi och Max på tårta och Max och jag firade varandra. Max fyllde 5 för några veckor sedan. Jag gav honom en Spiderman mask och jag gav mig själv en Hulken mask.

   

Tårtan hade jag fått välja själv. Den ser ut som en studenthatt och var super god, det sa mamma och Mimmi. Varken jag eller Max är så förtjusta i tårta men det hör ju liksom till när man fyller år.

 

Innan jag borstade tänderna och la mig kollade jag om något hade kommit med posten. Där låg ett födelsedagskort med glasspengar från mormor & morfar! Jag gillar att få post. Pratar mycket om hur brevbäraren hittar hem till just mig osv. Jag somnade fort och sov gott hela natten. Innan jag somnade pratade jag om vilken fin födelsedag jag hade haft, riktigt trevlig och lyckad på alla sätt.

Kram från Carl 

 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards