Direktlänk till inlägg 11 juni 2013

Middag hemma

Av Carl - 11 juni 2013 08:00

I fredags bjöd jag hem Max med familj och Beppe med familj på middag. Även en granne som heter Anna och bor i huset kom. Beppe bor på Phuket på vintrarna men är hemma nu och bor inte så långt från mig. Vi åt grillspett med korv och köttbullar. Dom vuxna åt något mer avanserat. 

 

Det är alltid roligt att bjuda hem kompisar. Visst, ibland uppskattar jag att vara själv också men det är liksom roligt att ha vänner hemma på besök. Vi tittade på en Scoobi doo film som jag tycker är väldigt spännande och likte läskig.

 

Efter filmen busade vi ute på gräsmattan tills vi fulkomligt stupade och det var dags för gästerna att gå hem. Beppe och hans familj sov i båten i hamnen. Dagen efter åkte vi till Grinda och åt lunch. Vädret var underbart och vi hade trevligt, som ni ser

 

Beppes föräldrar körde hem oss till Rindö igen och vi bestämde att vi snart skulle ses igen. Ännu en trevlig dag!

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

12 juni 2013 09:48

Det verkar vara full rulle hos er och bra är det,så du inte har tråkigt
och längtar tillbaka till Thailand på en gång.
Var du till Hölö i går och grattade Sophie på hennes födelsedag?
Jag var inbjuden men....det får bli en annan gång.Kanske flyttar dom
närmare Stockholm så småningom.
Det verkar bli en varm och skön dag,solen strålar från molnfri himmel.Pussokram/Farmor

http://carlisurin

Carl

13 juni 2013 09:42

Hej farmor,

ja vi var till Hölö och firade Sophie. Vi satt ute och åt och jag hoppade studsmatta.
Kram kram

 
Kaela

Kaela

15 juni 2013 16:45

Nu var det länge sedan jag var inne hos dig Carl.
Ser att du växer och att du har kul.
Så fin du är på bilderna - och man kan se på ena bilden att du tycker det som visas i filmen är lite läskigt.
Kram

http://kaela.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards