Alla inlägg under maj 2011

Av Carl - 31 maj 2011 12:51

Med den här bilden i tidningen, Phuket Gazette lämnar jag Phuket bakom mig och åker till Sverige och Stockholm. Bilden är väl ok men den andra fotografen tog mycket bättre bilder på mig måste jag säga.   I dag bjöd jag alla kompisarna och fröknarna på en fin tårta som det stog: Happy Birthday Carl på. Jag tyckte inte att tårtan smakade gott men alla andra mumsade i sig för glatta livet. Tre ljus var tända i tårtan och alla sjöng för mig. Sedan blåste jag ut ljusen och alla fick varsin bit. Hela dagen var jag sprallig och kunde inte sova efter lunchen. Konstigt att jag inte somnade för igår kväll var jag ute och svirade ordentligt. Jag firade min födelsedag med en flicka som heter Nathalie och bor i Kata beach. Hennes föräldrar och mina föräldrar åt middag tillsammans och det blev senare än vad vi hade tänkt. När jag sa hej då till alla på skolan så fick min favorit fröken tårar i ögonen och gick till toaletten. Hon har tagit hand om mig varje dag och vi har haft det så roligt tillsammans. Hon heter Bow. 

Nu väntar nya äventyr för mig.

Kram från Carl

Av Carl - 30 maj 2011 07:00

Hurra, hurra, hurra, hurra för idag fyller jag år!!

För två dagar sedan fick jag en tidig födelsedagspressent.   Jag fick ett bungyjump! Bli inte oroliga nu för det var bara ett litet hopp. Jag ville verkligen hoppa för det såg så spännande ut. Kan andra så kan jag! Ingen minns en fegis, tänkte jag och så hoppade jag! När jag hade hoppat färdigt var det meningen att jag skulle gå av studdsmattan. Jag totalvägrade att kliva ner från studsmattan för jag ville hoppa mer! Mera, mera ropade jag. 

I morgon ska jag till skolan för sista gången på länge. Jag ska ta med en tårta och bjuda alla mina kompisar och fröknarna på. Det är inte bara sista dagen utan även min allra sista dag på nursery. När jag kommer tillbaka i september ska jag börja i en ny grupp som heter K1. Jag börjar bli stor nu.

Kram från födelsedagsbarnet

Av Carl - 29 maj 2011 07:30

I dag är det den berömda dagen morsdag. För mig är alla dagar morsdag men just idag är det extra mycket mammas dag. Mamma ska få blommor av mig och många pussar.  Samtidigt som att jag grattar min mamma så vill min mamma passa på att gratta sin snälla mamma, min fina mormor alltså. Min pappa vill hälsa och gratta sin snälla mamma. min fina farmor. Men jag vidhåller att alla dagar borde vara mammas dag  

Puss & kram från Carl

Av Carl - 27 maj 2011 07:30

  Jag tog en svettig promenad till stranden och åt en Carbonara på favorit lunch restaurangen. Som ni ser har jag gummistövlar på mig. Jag hittade dom på en affär och det var kärlek vid första ögonkastet. Det är plast rakt igenom så ni kan ju tänka er hur svettigt det är att att ha på sig dom i den här värmen. Jag brukar ha på mig stövlarna när jag badar i poolen också.  Väskan som jag har är egentligen en handväska, men eftersom jag är så liten så tänker man inte på att det är en tjej väska. När jag gick hem träffade jag en liten apa!   Apan är bara en bebis och längtar säkert efter sin mamma och pappa.  Funderade på att stoppa lilla apan i väskan och springa iväg...  Det måste finnas ett bättre liv för dig min vän än att sitta fast i ett snöre hela dagarna? 

Kram från Carl

Av Carl - 25 maj 2011 06:15

I söndags var jag på en foundation för soidags på hotel Evason i Rawai. Soidog betyder gatuhund och dom hundarna har alltså inget hem. Det var mycket folk som kom till brunchen och ville stödja hundstackarna. När jag kom till brunchen gjorde jag minst sagt succé! Svensk och försynt som jag är så vill jag inte verka skrytsam men oj vad blixtrarn smattrade. Det första jag gjorde var att ta upp en av dom andra gästerna i knät. Det var en mycket liten, fin hund som fått följa med sin matte gala. Alla tyckte det var så gulligt eftersom dagens tema nämligen var just hundar.   Den här hunden är ingen soidog. Hunden har en fin familj och får mat varje dag.   Det var många fotografer som tog kort på mig och en av dom skickade fotona till mamma.    När jag blir stor ska jag också köpa en hund. Jag är försiktig med djur eftersom det är inga leksaker! 

Kram från Carl

Av Carl - 23 maj 2011 05:57

Jag har länge velat prova att stoppa ner fötterna i ett stort akvarium med fiskar som äter på fötterna. Mamma har alltid sagt att det inte finns något för fiskarna att äta på mina små, lena barnfötter. Men man ska aldrig ge upp för förr eller senare får man sin vilja igenom.   Jag provade men efter bara en liten stund ville jag kliva upp ur akvariumet. Det killade och känndes lite läskigt men ändå roligt på samma gång. Nu har jag provat och är inte längre nyfiken på hur det känns. Det är mycket populärt bland alla turister att sitta och få rena fötter på det här viset.

Kram från Carl

Av Carl - 22 maj 2011 07:30

  Den här katten heter Tom men jag kallar den för Tom & Jerry. Katten bor på Surin Gate och påminner mig så mycket om mina katter Tiger & Singa. Tom har en bror som heter Jerry men han är rädd och springer iväg. Tom är snäll, precis som mina katter var.   Ni kanske undrar varför jag har en napp i munnen? Nappen hade jag ibland när jag var liten och jag hittade den i villan sist jag var där. Nappen var rolig en dag sedan slängde jag bort den.  Visst är han fin "min katt"? Jag tycker så mycket om Tom och släpper honom inte i första taget.  Här ser ni hur det går när man skojar med mig och min katt. Whaat säger åt mig att jag ska ge katten till Bat. Det skulle hon inte ha gjort för då  blir jag så här arg  Jag ger minsann inte bort någon katt inte!  Tom är som ni ser lika tålmodig som min fina Tiger var när han fanns.   Man blir lite trött av att ta hand om en katt och då är det skönt att vila en stund på solstolen. 

Kram från Carl

Av Carl - 21 maj 2011 04:00

  För över 3-månader sedan fyllde mamma år   och förra veckan fick hon ett grattis kort från Sverige. Personalen i receptionen har en hel hög med post som ingen delar ut till oss som bor här. Det var en ren slump att mamma och jag fick vykortet. Vi gick till receptionen för att fråga om det kommit någon post till mig för jag väntar på två brev. No, sa personaslen. Inget brev till Carl i dag. Mamma och jag tog posthögen och bläddrade igenom den och gissa om mamma blev överraskad när hon såg sitt namn på ett brev!   Det var en långväga hälsning från gammelfaster Margareta på Frösön.   På bilden såg jag något som kallas storsjöodjuret! Jag blev facinerad av det enorma djuret och släppte inte vykortet på hela dagen. Vi påpekade för personalen att vykortet var stämplat i februari och nu är det maj! Yes, thats 3-month ago. Sa personalen   

Jag kräver lite mer koll!!!   Tack!!! Men vi blev glada ialla fall, det är ju det viktigaste. Tusen tack för hälsningen!   

Kram från Carl 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards