Direktlänk till inlägg 4 december 2017

Brr, kallt

Av Carl - 4 december 2017 10:15

 

Den 1:a december öppnade jag första luckan i min adventskalender och fick en liten men god chokladbit. Himla roligt med kalendrar som ger en go´bit varje dag. Jag försöker också följa med på TV 1 och se den svenska kalendern. Tänk vad tiden går, nu är det vinter och snart jullov. I morgon går jag sista dagen i skolan sedan har jag tagit ledigt resten av året. Här i Spanien är det helgdagar på onsdag och torsdag och skolan är stängd även på fredag. Totalt har jag tagit ledigt 1,5 vecka innan jullovet och jag tror att jag kommer få en del läxor som det förväntas att jag ska göra innan skolan börjar igen i januari. På onsdag åker vi till Phuket och det ska bli så spännande! 

 

Det enda som inte känns bra är att lämna Carlson och Chica. Vi vet att dom blir välomhädertagna men båda är väldigt "mammiga" och kommer att bli så ledsna när vi åker. Som ni ser har Carlson tagit på sig vinterjackan nu. Det är kallt här och han fryser när han är ute. Han har inga problem att ha kläder på sig tvärt om, han trivs. 

 

Mamma och jag var på en stor djuraffär och där hittade vi den perfekta ryggsäcken till Carlson. Väskan kan bäras både på ryggen och magen. Den är fodrad med mjukt tyg och Carlson älskar den! 

 

Carlson vill inte gå lika långt som Chica men tycker det är roligt att vara med i allafall så detta är den perfekta lösningen. Han gillar inte heller när det är blött i gräset. Tänk vilken livsnjutare han är min Carlson. Vi är lite lika, han och jag. Min pappa har åkt till Stockholm en snabbis. Farmor är sjuk och ligger på sjukhus. Farmor är lite bättre nu men det var bäst att pappa åkte hem innan vi åker till Phuket. Hoppas och önskar att farmor blir bättre snart   

 

Kram från Carl





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards