Alla inlägg under september 2017

Av Carl - 29 september 2017 13:00

 

Vi har många myggor hos oss nu. Det är olika sorters myggor och en av dem är liten och omöjlig att upptäcka innan det är för sent. Det är inte bara vi som klagar på mygg, många vi känner har problem och har köpt diverse krämer på Farmacia. Jag såg på Youtube att det finns köttätande växter som gärna äter insekter. Då fick jag en ide´! Vi åkte till MagazineVerde och köpte en sådan växt. Jag valde noga tills jag hittade den bästa.

 

Om man sätter fingret på det röda biter blomman dig! Nu står den i köket och väntar på myggor helst. Hoppas det kommer att fungera. Det regnade en period hos oss förut och då föds många myggor, tyvärr. Nu har vi svensk högsommarvärme igen. Vår hund fick namnet Chica, som betyder flicka på spanska. Hon trivs mycket bra hos oss. Vi har märkt att hon är rädd för killar men inte tjejer och hon älskar att ta två trappsteg ner i poolen. 

Kram från Carl



Av Carl - 25 september 2017 17:49

  

När mammas tremänning Isabel var här och hälsade på åkte dom bl.a till ett dog shelter och gick på promenad med några hemlösa hundar. Bland dessa hundratals hundar fanna en som var något alldeles extra. Tyvärr hade någon redan skrivit upp sig för att adoptera henne. Mamma skrev upp sig som reserv, ifall han som skulle hämta henne inte skulle dyka upp. 

   

Efter några om och men åkte mamma tillbaka och hämtade hem hundtjejen. Först var hon stressad i bilen men efter 10 min la hon sig ner och kopplade av.

   

Hon är väldigt snäll och vill så gärna bli omtyckt av alla, och det blir hon. 

   

Hon har fått en sele som jag tycker är super cool.

  

Nästa gång jag skriver kommer jag inte kalla henne för hon, då har hon ett namn. Vi vill att det ska börja på C eftersom Carlson och jag börjar på C. Hon hade varit i buren på shelter i 21 dagar. Vi fick ingen information var hon kommer ifrån men dom skrev i papperna att hon är född i februari 2016. Hon blev mycket rädd när pappa tog sin golfklubba och skulle till golfbanan. Hon blev även rädd när pappa lyfte sopen. Det känns väldigt tråkigt och onödigt att en del människor är så elaka mot hundar. Hon sover gott på nätterna och börjar känna sig hemma nu. På torsdag ska hon till veterinären annars så är hon mest hemma förutom när hon är ute på promenad. Håll tummarna nu att det kommer funka. 

Kram från Carl 

Av Carl - 17 september 2017 10:00

 

Vi har träffat några hundar som behöver ett hem. Först träffade vi en hund som kallades Toy. Han är 4,5 månad nu och hittades fastbunden och övergiven utanför en verkstad. Han bor hos en fostermamma och en adoptionsbyrå letar ett permanent hem till honom. Vi tog med honom hem men det funkade inte med Carlson. Han lekte alldeles för vilt med honom och risken att min älskade Carlson skulle bli skadad var för stor. Så tyvärr, han fick åka tillbaka. Toy är uttråkad för han bor i en lägenhet hos en tjej som jobbar hela dagarna.

 

Hon som jobbar på adoptionsförmedlingen tippsade om en annan hund som också söker ett permanent hem. Flickan heter Ninna och är 8 år. Ninna är handikapad och har som ni ser ett kraftigt underbett. Jag frågade mamma om hon verkligen kunde vara en vakthund...

 

Vi fick även träffa en annan hundtjej som är 6 år gammal och heter Shira. Hon bor i en bur och väntar och väntar på en familj som kan ta hand om henne. Shira var jätte snäll men ingen av dessa hundar kändes hundra rätt. Men vem vet, en vacker dag kanske vi hittar en hund som vi verkligen vill ha. Vi har bestämt oss för att det måste vara en tjej med tanke på att Carlson är en kille och två han hundar kan börja bråka lättare än en hona och hane. 

Kram från Carl


Av Carl - 15 september 2017 17:00

 

Skolan har absolut börjat och nu har vi hunnit komma in så smått i rutinerna. Bilden är från första skoldagen. Jag var ganska nervös och spänd på att komma tillbaka efter så långt uppehåll. Många föräldrar tog foton på sina barn på skoltrappan, så även min mamma. Jag ville absolut inte bli fotad! Mamma försökte smygta ett kort men det såg jag precis när hon knäppte. Då blev jag riktigt arg. Jag hade nerverna på utsidan, kan man säga. Ny fröken, nytt klassrum, en ny klasskompis och massor med annat nytt som jag tänkte på. Som ni ser har vi ny uniform, verkligen snygg. Min skolstart har varit bra och min nya fröken är än så länge jätte snäll och glad. 

 

Vi var ute med en båt en hel dag och hade roligt. Det var jag och några tjejer vars föräldrar är vänner med mina föräldrar. Vi la ankare vid en strand och simmade in till en restaurang. Innan solen gick ner var vi tillbaka i hamnen igen. 

 

Jag fick brev en dag av mormor och morfar. Dom skrev ett långt brev och skickade med 10 euro. Det var vågat eftersom många brev / vykort inte kommer fram. Pengarna ska jag spara till en PC. Jag har bestämt att jag vill ha en PC, inte MAC. Det har något med spel att göra, för komplicerat att förklara. Det kommer att ta tid att spara men det är det värt. Isabel, mammas tremänning har varit här på besök och åkte hem igår. Jag tror och hoppas att hon hade trevligt.

 

Kram från Carl 





Av Carl - 9 september 2017 11:19

  

 


När vi kom hem igen efter Tyskland och Sverige resan var Max hos oss redan. Han hade lite egentid och vilade upp sig efter mycket jobb i Sverige. Det var kul att hänga lite med min brorsa och pappa. Roligast av allt var när vi hade Nurf gun krig en kväll. Pappa, Max och jag smög och  sprang runt i huset och krigade. Pappa kröp till och med ner i bubbelpoolen och gömde sig för att riktigt överraska oss. Jag tog på mig mina renhorn och gav järnet!! Nu har Max åkt för flera dagar sedan och vi är själva. I morgon kommer Isabel på besök och stannar till torsdag. Vi får se vad vi hittar på. 

Kram från Carl 


 

Pappa smyger bakom soffan 



  

Max gömde sig i tvättstugan 

 

 




Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards