Alla inlägg under mars 2014

Av Carl - 31 mars 2014 16:01

Jag lämnade ett vår likt Stockholm och flög tillbaka till Phuket. Jag hade på mig min nya tuffa jacka som jag fått av Faster faster Anita och morfars SPV mössa. Flygresan gick bra, jag somnade 30 min innan landning i Bangkok och vaknade i min säng på Phuket. Jag tittade yrvaket upp och sa: skulle vi inte till Bangkok?? Det är lätt att bli lite yr när man somnar till sådär. Efter att jag vaknat till och fikat åkte vi upp till bygget. Det såg bra ut men jag började bli lite snurrig i huvudet. När jag klättrat ner för alla stegar och tagit mig till bilen blev jag helt slut. Jag la mig i en soffa på restaurangen och mumlade att det var varmt. Fy tusan så snurrig jag blev av värmen, jet-leg och vätske brist! Efter lunchen gick jag hem och tog det lugnt. Sedan åkte jag till stranden med hundarna och träffade Lenox. 

         

Kram från Carl





Av Carl - 26 mars 2014 10:47

Jag har lämnat Åre men alla upplevelser och minnen tar jag med mig. Det var en spännande vecka för mig. Jag fick vara med min farmor, mormor och morfar en hel vecka, gå på skidskola, fått en guldmedalj av Mats & Marianne, leka i snön, bada utomhus och jag tappade en framtand! Snart bär det av tillbaka till Phuket och värmen. En isbjörn som jag är trivs i kylan och jag kommer att fantisera om snön många gånger. Jag har mycket att berätta för mina kompisar när vi ses. 

           


Kram från Carl

Av Carl - 19 mars 2014 10:03

Grattis farmor Birgit! I går fyllde hon år och firade med Champange, abborfiler och goda ostar. En pigg och glad 95-åring som gärna hade åkt skidor tror jag om höften tillåtit. Ingen kan tro att min farmor är en dag över 75 år! Hennes minne är bättre än de flestas och humöret är det inget fel på. Vi säger grattis och hurra på din bemärkelsedag  

   

Kram från Carl

Av Carl - 16 mars 2014 09:52

I dag fyller min faster faster Anita år! Vad passar bättre än tulpaner, solsken och födelsedag? Hoppas solen skiner på dig i dag och att du mår bra! Jag är i Svall och här hittade jag lite äntligen lite snö. Jag säger: Hurra, hurra, hurra, HURRAAA! 

 

   

Kram från Carl & Co

Av Carl - 16 mars 2014 08:00

Jag lämnade Phuket och 2 ledsna hundar bakom mig och begav mig mot nordligare breddgrader. 

 

Flygresan gick bra, det var en dag flygning och jag var vaken hela resan. Vi tittade på många filmer och åt. När vi kom till Arlanda blev jag trött och frös.  Jag somnade gott i taxin och sov till 4 morgonen efter. Jag är mycket morgonpigg och väldigt kvällstrött. Vi var på fin middag hos Melina som hon och Max hade fixat. Det var gott och trevlig, mamma och jag somnade efter maten och pappa väckte oss när det var dags att åka hem. Nästa morgon när jag klev upp strax innan kl 06 såg jag ett vitt snötäcke och trodde att nu har vintern kommit. 

   

Vintern höll i sig medans vi bytte däck på bilen. När vi var klar med däckbytet slutade det att blåsa och solen kom fram igen. Det var så kallt att byta däck, näsan rann och kinderna blev röda. Jag undrade var alla människor var? Jag funderade ett tag och kom fram till att dom har åkt på holiday! Dom sitter nog på ett flygplan till ett varmare land, tänkte jag. 

 

Här står jag utanför min granne Max. Han är på Mallis så vi kunde inte träffas. Vi får ses till sommaren i stället. Vi åkte och hämtade upp min farmor och sedan svischade vi vidare till min mormor och morfar. Dom bjöd på det godaste älg kött vi någonsin ätit. Älgfile i ugnen som smälte i munnen, mums!

kram från Carl

 

Av Carl - 9 mars 2014 06:45

När jag var ute och gick fick jag syn på ett bord med något konstigt på som dom sålde. I lådorna låg larver, maskar, skalbaggar och kakerlackor. En liten pojke och hans mamma sålde dessa delikatesser. Pojken såg att jag tittade på djuren och att jag såg lite skeptisk ut. Då tog pojken upp en fet larv och tuggade i sig den. Det vände sig i magen på mig och jag var tvungen att gå.

   

Lite längre bort satt två tjejer i rosa klänningar och skrev något på gatan. Det var lite trevligare att titta på. 

 

Det händer alltid annorlunda saker här. Det är inte så "vanligt" som det är hemma i Sverige. I bland är det skönt när allt är som vanligt men det är rätt kul med annat också.

Kram från Carl 

Av Carl - 6 mars 2014 04:05

Äntligen är vi hemma igen. Borta bra men hemma är bäst i detta fall. Jag frågade hur långt det var kvar hela resan hem. Tillslut svängde vi in på vår gata och stannade vi huset. Det var så skönt att träffa mina jätte glada hundar igen. Arsenia var också glad, hon hade haft lite långtråkigt. 

       

När jag hälsat färdigt på Carlsson & co tog jag av mig kläderna och hoppade i poolen. Efter lite tjat på pappa hoppade han också i. Det var så skönt att svalka av sig efter resan. Pappa simmade omkring och tyckte också att det var underbart. Efter badet åt vi thaimat och det var också riktigt gott. Tänk att det kan smaka så gott efter en dryg vecka utan. Nu ska jag umgås med mina vänner och må gott. På tisdag bär det av igen. Då flyger vi först till Bangkok och sover där. Dagen efter flyger vi till Stockholm. Spännande! 

Kram från Carl

Av Carl - 3 mars 2014 04:42

  

Fina mandariner som är så populärt att ha utanför hem och arbetsplatser I Foshan

  

 

Jag i lekparken i HongKong och utsikten från hotellet i HongKong. Inte mycket bättre sikt än i Foshan

Bilderna kom i oordning idag. De två första bilderna är från Foshan, de två andra från Hongkong och de undre är från Foshan. 

 


Ni ser vilken smog det är i Foshan. Tänk er att bo i detta!




Utsikten från hotellet i Foshan. Vi bodde på det hotell som fått de bästa rekommendationerna och det var okej.


Vi tog adjö av Foshan och styrde kosan mot HongKong. Vi beslöt oss för att stanna några dagar till för vi har så mycket att göra. Den här gången tog vi båten till HongKong och det var så mycket bättre än buss. När vi åkte till Foshan åkte vi från flygplatsen och enklaste sättet var då att ta bussen men det gick ju inte så bra. Färgan var betydligt bekvämare och vips var vi framme. Personalen på hotellet kommer att komma ihåg oss ett bra tag tror jag. För det första bor sällan små killar med blont hår och blå ögon på hotellet och för det andra talade pappa vänligt men bestämt om för personalen vad han tyckte om vissa saker under vår vecka där. Allt löste sig bra och vi skildes åt som vänner. Här i HonhKong är det riktigt kallt. Tur att jag har varma kläder med mig. På hotellet finns en utomhus lekpark som jag gillar mycket. Det finns även en pool som jag badade i i går. Det är 30 grader i poolen så det gjorde inget att det var lite kallt även igår. Tyvärr var det mycket klor i poolen och jag är inte van vid det så mina ögon sved otroligt mycket i går kväll. Vår resa har gått bra men det ska bli så kul att komma hem till kompisarna. Vi åker i morgon eftermiddag och landar på kvällen. Jag längtar jätte mycket efter hundarna, speciellt Carlsson. 


Kram från Carl







Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards