Direktlänk till inlägg 3 mars 2014

Hej då Foshan, halloj HongKong!

Av Carl - 3 mars 2014 04:42

Fina mandariner som är så populärt att ha utanför hem och arbetsplatser I Foshan

Jag i lekparken i HongKong och utsikten från hotellet i HongKong. Inte mycket bättre sikt än i Foshan

Bilderna kom i oordning idag. De två första bilderna är från Foshan, de två andra från Hongkong och de undre är från Foshan.

Ni ser vilken smog det är i Foshan. Tänk er att bo i detta!

Utsikten från hotellet i Foshan. Vi bodde på det hotell som fått de bästa rekommendationerna och det var okej.

Vi tog adjö av Foshan och styrde kosan mot HongKong. Vi beslöt oss för att stanna några dagar till för vi har så mycket att göra. Den här gången tog vi båten till HongKong och det var så mycket bättre än buss. När vi åkte till Foshan åkte vi från flygplatsen och enklaste sättet var då att ta bussen men det gick ju inte så bra. Färgan var betydligt bekvämare och vips var vi framme. Personalen på hotellet kommer att komma ihåg oss ett bra tag tror jag. För det första bor sällan små killar med blont hår och blå ögon på hotellet och för det andra talade pappa vänligt men bestämt om för personalen vad han tyckte om vissa saker under vår vecka där. Allt löste sig bra och vi skildes åt som vänner. Här i HonhKong är det riktigt kallt. Tur att jag har varma kläder med mig. På hotellet finns en utomhus lekpark som jag gillar mycket. Det finns även en pool som jag badade i i går. Det är 30 grader i poolen så det gjorde inget att det var lite kallt även igår. Tyvärr var det mycket klor i poolen och jag är inte van vid det så mina ögon sved otroligt mycket i går kväll. Vår resa har gått bra men det ska bli så kul att komma hem till kompisarna. Vi åker i morgon eftermiddag och landar på kvällen. Jag längtar jätte mycket efter hundarna, speciellt Carlsson.

Kram från Carl

farmor

3 mars 2014 10:12

Hej igen! Oj så ni flyger o far, klokt att ta båten till Hongkong det
måste ha varit mycket skönare, men det kan också vara intressant att
prova olika färdsätt. Hoppas alla är nöjda med resan,att det klaffade någorlunda. Kram/Farmor