Direktlänk till inlägg 16 maj 2014

Här ryker tänderna!

Av Carl - 16 maj 2014 07:15

Tänk om jag tappar alla tänder på samma gång!! Hur ska jag tugga maten då?! För någon vecka sedan tappade jag en framtand i nedre tandraden, sedan en i övre raden, sedan drog tandläkaren ut en konstans och nu tappade jag en till framtand!! Nu tycker jag att det räcker ett tag med tandlossning. Några av mina klass kompisar har bara tappat en tand. Jag har tappat 4 och en tog tandläkaren så 5 fattas nu. Eller inte riktigt, en har faktiskt vuxit upp. 

 

Visst ser det lite roligt ut!? I dag har det regnat nästan hela dagen. Det behövs för det är så torrt här. På lördag ska jag och Loek fira våra födelsedagar tillsammans. En heldags utflykt till Pangna city. Titta på lama djur och rida på hästar. Pick nick och lekar, det blir säkert kul! I dag får ni ett litet ordspråk att tänka på; 

 

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

16 maj 2014 12:51

Måste säga att du är tidig med din tandlossning. Hoppas dom nya kommer
snart och är friska och starka så du slipper springa hos tandläkaren.
Nu tror jag att sommaren har kommit, åtminstone till Stockholm,idag
skiner solen, det är +30 på min balkong! Pussokram/Farmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

mormor

16 maj 2014 21:38

Hej Carl. Ja det är inte kul att tappa tänderna. Men håll ut snart kommer det nya. Sen får du inga fler, så var rätt om dem. Hoppas att du och din kompis får en trevlig födelsedag.
Men du får fira den en gång till när du kommer till Sverige. Vet inte riktigt vad du har önskat dig. Du får skicka ett önskemail så att jag får lite tips. Skönt att det kom lite regn hos er.
Ha det så gott och hälsa alla som jag känner.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards