Alla inlägg under januari 2013

Av Carl - 29 januari 2013 10:04

Grattis min älskade pappa på födelsedagen. Tänk att han fyller år nu igen, åren går fort. Vi ska fira riktigt i kväll i dag har han än så länge bara fått en liten present och blommor. I kväll ska pappa få ett eget fyrverkeri, champange och tilltugg. Sedan ska vi fortsätta fira på 9-floore i Patong. Fyrverkerierna är en överraskning men pappa är så upptagen och kommer inte att hinna läsa bloggen i dag så det gör inget att jag skriver det.

  

Det är jag själv som har kombinerat buketten som jag håller i. Rosa band och röda rosor, mycket fint. Vi bor i villan nu och har det bra. 

Ett fyrfaldigt hurra för min pappa, hurra, hurra, hurra HUUURAAAA!

Kram från Carl

Av Carl - 24 januari 2013 10:00

 

Förra veckan blev jag bjuden att fira trettondagsafton på franskt vis. 6:e januari firar fransmännen att de tre visemännen gav gåvor till Jesubarnet. Det var Peggy som bjöd oss att fira denna dag på Reaggie baren i Bangtauo. Nu firade vi det långt efter 6:januari men det gjorde inget. När denna dag firas i Frankrike äter man en kaka med marzipan i. Ingredienserna till denna kaka hade Peggy´s mamma tagit med från Frankrike och Peggy hade bakat. Kakan skärs upp i många bitar och i någon av bitarna gömmer sig en liten sak. Den som får denna lilla sak blir prins eller prinsessa. Gissa vem som fick denna lilla sak i sin kakbit? Just det, det var jag det. Jag fick alltså bli prins för en dag:

   

Först blev jag blyg men sedan älskade jag min silver krona och ville inte ta av mig den. Senare åt vi middag på Reaggie baren. Vi barn tittade på film på Lenox ipad.

 

Lenox ser ni längst till vänster. Han är adopterad från Bangkok. Hans mamma är svensk och pappan är britt. Lenox kan prata lite svenska men han föredrar engelska.

Det var en rolig och trevlig dag!

Kram från Carl

Av Carl - 22 januari 2013 09:58

Hallå där hemma, hur har ni det? Här är det bra, svettigt och soligt. Vi har tagit in på hotell för vi har lånat ut huset och villan är uthyrd. Det är kul att bo på hotell också men jag saknar Carlsson som bara den. Carlsson bor i huset med Arsenia. Om några dagar ska vi hämta honom och Arsenia och flytta till villan. På lördag kommer Melina och Jakob och hälsar på i en vecka. Fram tills dess ska jag njuta av Twin Palms och ha det lugnt och skönt.

 

Twin palms betyder tvilling palmer. Ser ni att jag står mellan två palmer, lite fyndigt va? Bygget går framåt och snart är det dags för mig och mamma att möblera upp villan. Det ska bli riktigt roligt!

Kram från Carl

Av Carl - 19 januari 2013 04:32

 

Grattis Max på födelsedagen!

Hurra, hurra och grattis

 

 

 

Vi tog några bilder men jag var så tokig och gjorde tvärtemot, men hoppas du gillar dom i alla fall.

 

   

Jag undrar vad du gör idag på din dag? Här är det en solig lördag och jag är ledig från skolan. Jag har inga planer än utan tar dagen som den kommer. Om du var här skulle jag bjuda dig på ett fantastiskt fruktfat. Jag vet att du är hälsosam och äter inte så mycket onyttigt så detta skulle säkert passa.

 

 

Ha det så bra Max, min bror   

Kram från Carl, mina föräldrar och Carlsson hälsar också

Av Carl - 17 januari 2013 07:45

 

Jag hjäper Carlsson att trivas bättre i sitt lilla hus. Det är mysigare att vara två än själv, tänkte jag. Jag vet inte om Carlsson höll med men han var i alla fall glad. På flygplanet ska Carlsson sitta i en annan slags bur som är vattentät och av hård plast. Det är mycket som ska stämma innan Carlsson får flyga till Sverige. Veterinären på sjukhuset berättade att han har inte varit med om ett rabiesfall på 10 år på Phuket men utanför Phuket finns det lite, lite rabies. Det är en hemsk sjukdom och det är bra att Sverige har bestämmelser för djuren som kommer till landet. Soi dog (gatuhund) foundation har gjort ett fantastiskt jobb här för hundar utan hem. Utan dom skulle Phuket defenitivt se annorlunda ut. Vi har varit där och hälsat på och lämnat hundmat som bidrag. Vi hade små planer på att ta en hund därifrån men det blev inte så. Det blev Carlsson i stället! På Soi dog finns det många, många hundar som längtar efter ett hem men det kändes lite för vilt och osäkert för lilla mig. Vi var överens om att en fd gatuhund skulle bli mycket tacksam och snäll men man vet aldrig vad en sådan hund har i bagaget. Om jag hade varit större kanske det skulle ha funkat men inte om man knappt är 5 år. 

Kram från Carl

Av Carl - 15 januari 2013 03:45

 

Vad tycker ni om min nya stil? Jag gillar att klä ut mig men det är lite svårt eftersom det blir så varmt att ha på sig "kostymer" här. Hatt och solbrillor funkar i värmen. Ny stil, det ska pappa också få idag. Han ska klippa en bit av sitt långa hår idag. Hoppas han blir nöjd. Jag minns inte ens när han klippte sig sist så nu är det på tiden. Skolan har börjat igen och vardagen har åter kommit. Det känns bra att vara på skolan och lära sig något nytt varje dag. Efter skolan i dag ska jag följa med Loek hem. Det är så spännande att åka iväg själv med en kompis, även om det bara är hem till honom. Carlsson har varit på sjukhus och fåttsin 2:a rabies spruta och ett micro chip som sitter under pälsen. Nu är han snart start klar för sin flygresa hem till Sverige. Tänk vad han kommer att frysa första tiden i Sverige men det är lång tid kvar innan det är dags att åka. 

Kram från Carl

Av Carl - 13 januari 2013 14:47

Vi har varit på fest hos ett par från Italien som har världens bästa italienska restaurang här i Kamala. Restaurangen heter La Carbonara och öppnades i augusti. Tjejen heter Valentina och hennes man heter Francesco. Dom stängde restaurangen en kväll och bjöd in oss och ett till par på fest. Valentinas mamma hade med sig tryffel som hon plockat själv hemma i Italien. Vi åt bla en hemma gjord pasta med tryffel som jag inte tyckte var super god men dom vuxna tyckte den var lyxigt god. Efter maten bjöd pappa och jag på snus. Så här ser det ut när två stycken provar snus för första gången: 

 

Jag tycker det var vågat att prova, själv tycker jag att det luktar illa. Nu ska vi vara hemma och ta det lugnt ett tag för vi har varit på många olika middagar och längtar efter lugna hemma kvällar tillsammans. I kväll har vi ätit spagetti och köttfärsås och till efterrätt fick vi semlor från Svenska bageriet. Arsenia åt lydigt upp sin, men sa att det var väldigt sött. Jag ville inte ha min semla. Den såg konstig ut, tyckte jag. Kanelbullen däremot åt jag upp.

 

Mamma åt min också... I morgon ska hon ut på långpromenad så att inte semlan sätter sig runt magen. 

Kram från Carl

Av Carl - 11 januari 2013 10:56

 

Jag har varit på födelsedagskalas. Tom och Lenox hade ett gemensamt kalas och det var bara killar som var bjudna. Sharsa följde med för Loek var bjuden, annars var det bara vilda kalas killar som busade. Alla brottades i hoppborgen, alla utom jag. Arsenia var rädd att jag skulle göra illa mig och skrämde mig och sa att det var farligt där. Jag hittade en ballong som jag lekte med i vattnet i stället.

 

Mamma sa att jag fick vara i hoppborgen men jag ville inte. När jag var på marknaden för ett tag sedan och hoppade i ett stort hoppslott var det en kille som knuffade mig så att jag ramlade och bet mig i läppen och blödde. Jag tycker om att busa men gärna lite lugnare. Lite senare blev det tårta. Min favorit tårta: kladdkaka med vispgrädde!

 

Jag åt snabbt upp min bit och sedan ville jag gå hem.   

Annars hänger jag på bygget och pratar bygge med pappa och Dong. Utsikten från villan slår allt! 

I kväll är vi bjudna på fest hos några från Italien. Dom har tema tryffel. Vit och svart tryffel direkt från Italien, alla ser framemot maten i kväll. Arsenia såg lika frågande ut som mig när mamma sa att det blir tryffel, äkta tryffel i kväll. Det låter gott, vi får se om jag tycker att det smakar gott också. Jag är mycket förväntansfull!

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards