Direktlänk till inlägg 7 maj 2018

Mormor & morfar var här

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

 

Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och skolan var stängd. Vilket lyx att vara ledig i tre dagar från skolan på en vecka. Vi besökte båtmässan, slipade några stolar, var i parken med hundarna och åkte buss till stan en dag. Vi hann med en hel del faktiskt. En kväll var mamma och pappa på fest och jag var hemma själv med mormor och morfar. 

 

En dag hade min klass en show på skolan. Som ni ser går jag i en liten klass. Vi hade jobbat länge med showen och många sa att den var jätte bra. Vi hade jobbat två och två med att göra en film om naturen. Oliver och jag gjorde vår film tillsammans. Vi filmade på en utflykt och intervjuade varandra om vad naturen betydde för oss. 

 

Det var en stor lättnad när showen var över och vi kunde andas ut. Vi var alla mycket nervösa innan. Vi var klädda som filmproducenter, i alla fall hur vi tror att en filmproducent är klädd. Nu har mormor och morfar åkt hem och jag har drygt en och en halv månad kvar till sommarlovet. 14/7 kommer min vän Loek och hans familj hit till oss och hälsar på. Det ska bli så SPÄNNANDE att ses igen. Innan dess kommer Maria från Phuket i juni. 

Kram från Carl 

 
 
Ingen bild

mormor

13 maj 2018 22:36

Hej Carl
Det var trevligt att få komma och hälsa på. Håller med om att veckan gick fort. Men vi hann ju med om en massa saker också.
Men nu så är vi hemma, snön hade nästan smält bort när vi kom hem. Det hade gått hemskt fort med snösmältningen. Vi ska till sommarstugan och kratta och städa in oss. Hoppas att du har tid och komma och hälsa på oss till sommaren.
Många kramar från mormor. Morfar hälsar också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Av Carl - 2 februari 2018 13:45

  Just den här tiden på året blommar körspärsträden här på Mallorca. Träden finns överallt och det är otroligt vackert.   Förra året den här tiden åkte vi till Santa Maria för det området är känt för alla sina vackra körsbärsträd men det finn...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards