Direktlänk till inlägg 2 februari 2018

Sant Antoni

Av Carl - 2 februari 2018 13:45

 

Just den här tiden på året blommar körspärsträden här på Mallorca. Träden finns överallt och det är otroligt vackert.

 

Förra året den här tiden åkte vi till Santa Maria för det området är känt för alla sina vackra körsbärsträd men det finns så många nära oss så det behövs inte.

 

Här på Mallorca firas det ofta med alla möjliga festivaler. Vår skola firade Sant Antoni som är ett helgon som ser efter djuren. Våra husdjur var välkomna till skolan för att bli välsignade av helgonet. Självklart kom Carlson dit. Han tyckte det var spännande! Chica fick stanna hemma och vakta huset. På bilden ser ni herr sant Antoni som välsignar alla djuren.

 

För dom som inte har ett husdjur så gick det lika bra att ta med ett mjukdjur. Tindra har två hästar så hon fick ta med en leksakshund i stället. Alla djur blev välsignade och förhoppningsvis får dom ett långt lyckligt liv. 

     

Carlson var väldigt intresserad av en hamster. Jag är säker på att han vill ha en egen hamster hemma. En levande kompis / leksak. Men det skulle nog inte gå så bra. Carlson är liten och lätt men jämfört med en hamster är han en jätte. Vi ska fortsätta fira flera av de Mallorqinska traditionerna på skolan. Tråkigt att farmor inte kan läsa min blogg längre. Farmor bor på ett hem nu och hon har inte datorn med sig och dessutom ser hon väldigt dåligt.  


Kram från Carl                

  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards