Alla inlägg under augusti 2012

Av Carl - 28 augusti 2012 09:59

Jag har varit hos fastefaster Anita & gunnar och hälsat på en dag. Det var tråkigt väder på morgonen men sen blev det så soligt och fint. Vi var ute och blåste såpbubblor.

 

Anita & Gunnar hade köpt en speciell sak som jag gjorde bubblor med. Den pep när jag blåste i den och vips kom det en massa vackra bubblor ur den. 

 

Så roligt! Vi tittade även på Anitas fina blommor.

   

Jag tycker om vackra blommor och luktar på dom och säger att dom luktar gott. 

   

Sedan var det dags att gunga. Högre, högre! ropar jag. 

 

Två små grodor hittade jag. Dom hoppade åt varsitt håll men jag lyckades fånga båda. Innan dom fastnade på kort hade en smitit men den ena satt kvar länge på min hand innan den också hoppade tillbaka till gräset. 

 

Vi gick till stranden och det var riktigt skönt. Helt ortoligt men det var varmt i vattnet också. Jag gjorde "snöbollar" och tittade på fiskarna i vattnet. Tänk om det blir en så här vacker höst. Det skulle vara fantastiskt efter den här katastrof sommaren.

Kram från Carl 

Av Carl - 23 augusti 2012 19:58

Tänk vilken tur att glassbilen finns! Tututelitut tututelituuut! Och sedan dröjer det inte länge förrän man kan se den fina lilla glassbilen komma körandes på vägen. Max och jag var ute på gräsmattan när vi hörde tutandet. Vi sprang och mötte glassbilen och stod länge och valde. 

     

Jag valde en kartong med små glasspinnar i olika färger.

 

Max valde chokladpinnar. Tänk så glad man kan bli av lite glass! 

På förskolan har jag fått massor med kompisar och jag trivs så bra. Det är super kul att leka med alla killarna. Tjejerna är också okej men killarna är roligare. I dag efter förskolan åkte Max och jag till Vaxholm och åt hamburgare och sedan gick vi till en lekpark. Det började ösregna men det var roligt alla fall. 

Kram från Carl

Av Carl - 21 augusti 2012 15:02

 

Idag känns det som att hösten har kommit hit. Det började regna när jag var på förskolan och det såg grått ut när jag tittade ut. Dessutom känns det kallare i luften än det gjort tidigare. Jag hade roligt på skolan iallafall. Jag träffade en kille som heter Helmer. Han var himla rolig! Vi satt vid samma bord på lunchen och sedan busade vi och skrattade vi tills kl 14 när det  var dags för mig att gå hem. Idag var första dagen då jag var själv på skolan, mamma gick hem efter lunch. Då lekte jag med Helmer och märkte knappt att mamma inte var där. Hösten har som sagt kommit men mina minnen från sommaren lever kvar.Jag har varit med om mycket och haft så kul. Jag har dragit upp mina första fiskar,  varit utan mamma och pappa i flera omgångar och ridit. 

Kram från Carl

Av Carl - 18 augusti 2012 10:46

För några dagar sedan var jag på cirkus med Nicol. Jag kan verkligen rekomendera cirkus skott för det var jätte bra. Dom ska hålla till på Gärdet i en månad. 

   

Både Bamse, lille skutt, Skalman och Vargen var också med på cirkusen. Mycket spännande tyckte jag att det var när Vargen plötsligt dök upp och och sedan försvann.

 

Med på cirkusen fanns både kameler, hästar och elefanter. Vi satt så nära scenen så jag kunde nästan ta på djuren. I pausen köpte jag en korv med bröd och när jag ätit upp den fick jag ansiktsmålning. Det var en ung tjej som målade och när hon fågade mig vilken ansiktsmålning jag ville ha svarade jag: EN KOKT KRÄFTA. Alla utom tjejen som skulle måla mig skrattade. Tjejen såg ut som hon ville säga upp sig och gå hem. Jag fick istället ett fint lejon.

     

I pausen red jag också, för andra gången i mitt liv. Jag talade om att jag red när jag var på cirkus med mormor också. Den hästen gick fortare och då hade jag ingen hjälm, berättade jag. Den här hästen var också bra trots att den inte gick lika fort.

 

Det var spännande och roligt. Dessutom var det kul att träffa Nicol igen.

Kram från carl

Av Carl - 16 augusti 2012 16:21

Igår, den 15:e augusti började jag på förskolan. Det var en stor upplevelse för mig. I min grupp är vi 12 killar och 5 tjejer. Fröknarna har det dom gör. Jag var blyg i några få sekunder sedan lossnade det och jag gav järnet för att komma in i gruppen. Min kompis Max går i min grupp och det underlättar att ha en kompis från början. 

 

Det är stor skillnad från min skola på Phuket. Här leker vi mest och på Phuket har vi lektioner i både räkning och ABC. Men kanske blir det lektioner här också när alla blivit varm i kläderna. Det är inte lätt att vara ny på ett ställe men efter två dagar på skolan måste jag säga att det går över förväntan bra. I morse när jag vaknade sa jag att jag skulle kliva upp och gå till skolan. 

 

Jag hämtade en innebandyklubba och frågade om någon ville spela med mig. Genast kom 4 glada kompisar och spelade. Tyvärr har jag aldrig hållt i en innebandyklubba förut och en tjej spelade skjortan av mig. Jag la efter ett tag ner klubban och sa att det var så svårt. Mamma frågade om vi ska köpa en klubba så jag kan öva och jag tycket det var en bra ide´. Fram tills dess hittar jag på andra roliga saker. 

 

Efter skolan idag gick jag och Max till lanthandeln och köpte glass. Påvägen dit träffade vi en super fin katt. Sånt gör mig glad!! 

Kram från Carl

Av Carl - 12 augusti 2012 22:38

Man blir inte klok på vädret. Det kan vara så fint och varmt, sedan slår det om på några minuter och plötsligt börjar det att regna! Vad beror det på? Jag funderar en hel del på det. Det blir ganska besvärligt att klä sig. Om jag går ut när det är sådär behagligt varmt så slår det om och blir kallt. Måste alltid ha med extra kläder. Men det är så obetydliga "problem". Mammas kollega och kompis (pappas också) dog tidigt på fredags morgonen endast 47 år. ALS var sjukdommen som tog hans liv. Vila i frid Tompa. Så vad gör det att vädret är upp och ner? Vi kan vara ute och känna solen, värmen, regnet och kylan. Vilken förmån man har.

  

Kram från Carl


Av Carl - 9 augusti 2012 16:55

 

Jag är hos mormor & morfar och idag har jag plockat blåbär som jag ska ta med mig hem. Jag försöker plocka med en bärplockare för då får man mer men det är svårt. Jag fullkomligt älskar att gå i skogen och plocka både svamp och bär.  I går var vi in till stan och tittade på ett drak race och sedan gick vi på restaurang och åt god mat. Det går verkligen ingen nöd på mig här men det ska bli roligt att åka till Stockholm till helgen. 

Dong är hos mamma och pappa och dom har varit i farten varje dag. Pappa, Dong och Max var till Göteborg igår och såg fotbollsmatchen som alla pratar om. Det var Dongs gavorit lag: Manchester united mot Barcelona. Det sistnämda laget vann. Jag undrar om sommaren kommer snart? När det blir sådär varmt i flera dagar så att man längtar till lite kyla.

Jag bara undrar.....

Kram från Carl

Av Carl - 5 augusti 2012 22:17

 

Hur har ni det där ute? Jag blev kvar hos mormor & morfar igen när mamma, pappa och Dong förlustar sig på annat håll. Jo, ni hörde rätt, Dong är här!!! Han har kommit hela vägen från Phuket hit för att stanna i en vecka. Dong tycker att Stockholm är en mycket vacker stad. Han påpekade att här bor man inte längs efter vägen som man gör i Thailand. Här vill alla bo vid vattnet eller njuta av en vacker utsikt. I Thailand vill dom flesta bo så nära vägen som möjligt, inte vid vattnet eller avlägset på ett berg. 

 

Jag ska snart börja på en förskola i Stockholm och det pratar jag ofta om. Det ska bli så kul att få en massa nya kompisar igen. Jag hinner inte gå där så månmga veckor innan vi ska tillbaka till Phuket men det är bättre än inget. 

Dong har blivit bjuden på kräftor i Stockholm och han tyckte att det var gott!

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards