Alla inlägg under september 2010

Av Carl - 4 september 2010 21:56

               

I dag har jag haft buskul med mormor, gammelfaster Anita och Gunnar på Siggesta gård. Kan ni tänka er att jag har kört en stor traktor alldeles själv! Det kostade 1 kr att få sitta på traktorn och då fick man gasa också. Jag har även varit inne i kaninburen, klappat hästar och getter. När jag var i Jämtland lärde jag mig att fiska och det var tur det. Här på Siggesta gård fick dom som ville prova fiskelyckan i en fiskdamm. Jag steg fram och tog med vana händer tag i fiskespöt och väntade på napp. Det tog inte långtid förrän jag fick ett ordentligt napp och på kroken satt en: GODISPÅSE!!!!! Jag hade ju väntat mig en stor, sprattlande fisk men där hängde en påse full med godis. Jag fick en klubba, godishalsband och mycket annat smått och gott. Gunnar köpte både läsk och godis och jag fick smaka. Jag gillar Gunnar och ropade på honom när han gick för långt bort ifrån oss   I bilen hem somnade jag och ville sova i flera dagar men det fick jag inte. Mamma kom och hämtade mormor och mig och då var jag tvungen att vakna för vi skulle hem och äta hemlagad pizza  När vi satt och åt sa jag till pappa: köpa häst! Pappa såg inte så glad ut men mormor fattade direkt och sat att vi kunde köpa både hästar, kaniner, hundar och getter. Jag ska fundera på saken för det tar tid att ta hand om allt man drar på sig.

I morgon har jag bjudit hem min farmor, Anita och Gunnar på lunch. Först bjöd jag hem alla på middag men sedan kom jag på bätte tankar. Det blir bättre med lunch för på kvällen ska både jag och min farmor sova.

Välkomna på lunch i morgon söndag.

Kram från Carl

Av Carl - 3 september 2010 10:58

Igår åkte jag in till stan och mötte mormor på T-centralen. Mormor ska vara här och hälsa på mig ett tag. Vi gick till en restaurang och åt. Till efterrätt fick jag glass i stora lass! Det fanns en glassbar på restaurangen och där fick man äta hur mycket glass man ville. Sedan åkte vi hem och på kvällen åkte mamma och pappa till Teatergrillen och åt middag. Jag vägrade att gå och lägga mig och slocknade i soffan. Jag tycker att det är helt onödigt att sova och kämpar in i det sista att hålla mig vaken. På söndag ska farmor, gammelfaster Anita och Gunnar komma till oss och äta middag. Det ska bli kul! Välkomna!

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards