Direktlänk till inlägg 20 juli 2015

Jag är lite sjuk 😔

Av Carl - 20 juli 2015 17:27


 


Så här kan man se ut när man inte mår riktigt bra. Men man kan också se ut som på bilden under! Jag har sedan i fredags mått dåligt. I fredags var jag i stan hela dagen med mamma och pappa. Vi var även upp till fina farmor och hälsade på. Jag var så trött och hängig. Inte var jag bättre på lördag heller. På dagen försökte jag leka med Max och Gabbe men jag la mig ner på marken och vilade. På kvällen hade jag feber, 38,7. På söndagsmorgonen var jag ännu tröttare och orkade knappt kliva upp. Ingen aptit och blek i ansiktet. Mamma ringde sjukvårdsupplysningen och dom tyckte vi skulle åka till Danderyds barnakut. Där tog dom halsprov, urinprov och 2 blodprover. Lyssnade på mitt hjärta, tittade i öronen och klämde på magen. INGET hittade dom som var fel! Läkaren sa att det måste vara ett virus. Jag har ont i tanden längst in och i morgon ska jag till tandläkaren. Febern kommer och går. 

   

Lite kul har jag haft ändå. Mina grannar Max och Gabbe är roliga att hänga med. Här ser ni oss på skolgården. Vi får se var tandläkaren säger i morgon. Jag är lite ur balans och blev väldigt ledsen när läkaren tog blodprov så jag kommer säkert att vara upprörd hos tandläkare.  

Kram från Carl 



 
 
Ingen bild

Anita

20 juli 2015 19:42

Carl! Krya på dig snart ... hoppas det går bra hos tandläkaren i morgon så du kan få hjälp. Kram på dig

 
Ingen bild

mormor

20 juli 2015 23:43

HEJ Carl, tråkigt att du ska känna dig hängig och trött. Det är inte roligt. Hoppas att du snart mår bättre.
Det är väldigt tyst här sen du åkte hem. Vi skulle ha gjort så mycket mer, fiska bl.a Men vi hann ju ändå med en hel del i alla fall. Du kanske hinner hit en gång till innan skolan börjar?
Krya på dig önskar morfar och jag.


 
farmor

farmor

21 juli 2015 10:42

Att inte få känna sig riktigtbra är jobbigt men hoppas det är kortvarigt.Har du fått 6års tänderna? eller är det dom som är på gång? Det är mycket att fundera över när man är under uppväxt
Får höra v ad tandläkaren säger..Kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards