Direktlänk till inlägg 8 maj 2015

Nästan som Emil i Lönneberga

Av Carl - 8 maj 2015 08:45

Klockan var 3 på eftermiddagen och mamma kom till skolan och hämtade mig som vanligt. Jag skulle bara ta på mig mina skor och sedan åka hem. Innan jag tog på mig skorna stoppade jag in fingret i en liten vägkona utan att tänka mig för

 

Mamma försökta få loss den och sedan försökte en lärare som heter Cortny dra lös den men den satt fast

 

Vi satte oss i ett rum med A/C och vi provade med allt: tvål, olja och is men inget fungerade. Mitt finger svällde lite och det gjorde fruktansvärt ont när någon försökte dra i konan. Lärarna sa att enda sättet är att dra lös den. Jag grät och mamma sa, det går inte!! Vi åkte in till sjukhuset istället. Där fick jag sitta i väntrummet ett tag och många små fnissade när dom såg mig

 

Antar att det såg rätt roligt ut. Typiskt klåfingrig pojke tänkte dom nog. 

 

Efter en liten stund kom doktorn och konstaterade snabbt att det var totalt omöjligt att få loss konan. Doktorn sågade med en fin liten såg. Det var en rund skiva som snurrade och lät jätte högt.

 

Tillslut var det färdigt och jag kunde andas ut. Efter att ha haft konan tight runt fingret i två timmar var mitt finger mycket stelt.

    

Såret jag fick på sidan syns inte, det svider lite bara. När vi gick från sjukhuset sa jag att det var värre att laga och dra ut tänderna än var det var att få en kona bort sågad.

Men ingen behöver tala om för mig att jag inte ska göra om detta för det har jag redan sagt själ, flera gånger.

Kram från Carl

 


 
 
farmor

farmor

8 maj 2015 09:43

Hej Emilkopia! Varje dag bör man lära sig något,sa alltid min gamla farmor,detta var din "dagens",kanske inte så rolig men
säkert nyttig,det slutade rätt bra i alla fall.Jag tycker du är
jätteduktig,både hos läkare och tandläkare,ingen sjåpmåns.
Stor kram från din Farmor.

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards