Direktlänk till inlägg 28 maj 2015

En valp

Av Carl - 28 maj 2015 07:30

  

För en dryg månad sedan ungefär upptäckte vi en valp på skolan. Någon hade lämnat valpen ensam och övergiven på skolgården och hoppades väl att någon skulle ta hand om den. Våra lärare frågade alla om någon ville ha en valp men ingen nappade. Valpen fick namnet Marwen och blev genast populär bland oss barn. Han är mycket snäll och gillar att springa rund med oss på rasterna. Han har fått vacinationsprutor och är ren. På helgerna blir det såklart tomt för honom men några familjer hämtar honom och tar med honom till stranden så han får busa lite. Mat och vatten får han såklart också. Han har fått ett hyfsat bra liv och är mycket glad. Dagligen ser vi hundar som lever ett utsatt liv på gatorna runt om på Phuket. Det har blivit bättre för Soi dog gör ett jätte bra jobb och tar hand om många gatuhundar. Soi dog letar nya hem åt hundarna och tar hand om skadade hundar och katter. Jag har självklart varit där på besök

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

29 maj 2015 17:24

Hej Carl!Här sitter jag och tänker på dej och att du fyller 7 år i morgon,ett JÄTTEGRATTIS tilldej.Du har ju redan börjat fira,fortsättning blir det väl när du kommer hem till Sverige.
Har pratat med din mormor,hörde attni åker dit nästan på en gång och flrar midsommar därndet blir säkert jättebra.Pappa har
väl fixat på Rindö tills du och mamma kommer. Det blir roligt
att få ses igen.Kram/Farmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

mormor

30 maj 2015 10:22

CARL
Ett stort grattis på din 7 årsdag!
Hoppas att du får en fin dag bland dina kompisar och din mamma och pappa.
Många kramar från mormor och morfar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards