Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Tack för allt

Av Carl - 25 februari 2011 04:26

Nu har mormor, morfar och Anita åkt hem. Det blev väldigt tomt här utan er. Jag gick in i erat sovrum i morse och titta förvånat på sängarna och sa: mommo, moffa, Anita tog vägen? Mamma sa att ni åkt hem. Förstod inte vad hon menade. Med dessa bilder vill jag och mina föräldrar tacka för den fina resa som mamma fick som present på sin födelsedag.    

Phi Phi Island är en vacker ön, som ni ser. Förutom att bada kan man även shoppa en hel del. Här ser ni mig när jag är ute och går på "stan". Jag slog till och köpte en fiskhov. Mormor betalade.

 

När det är ebb kan man plocka snäckor. Det var precis vad moffa gjorde. Jag har radat upp snäckorna på bordet och räknar dom: en, två, en, två, en, två...

 

När det är flod, högt vatten alltså är det skönt att bada. Jag badade och badade och ville som vanligt inte kliva upp. Nu ska jag vänta med att bada ett tag så att jag blir riktigt frisk. I dag är febern så gott som borta men hostan hänger kvar. När jag är riktigt frisk igen ska jag: simma, simma!!! som jag brukar säga.

  Visst ser det härligt ut när Anita flyter omkring i havet   Simma, simma!!

Det är lätt hänt att man blir lite trött på eftermiddagen. Då är det skönt att slummra till en stund till ljudet av havet, fåglarna och longtailboatarna som brummar iväg.

 

Det var så kul att ni kom och hälsade på mig och tack för allt ni har bjudit på. Resa, middagar, goda ostar och mycket annat. Böckerna och tidningarna som jag fick ska jag läsa många gånger. Tack för den eleganta kaptenshatten som jag fick, den ligger bredvid mig i sängen. Mammas kappa som hon fick av er som syddes upp hos skräddaren kommer att behövas om det är kallt när vi kommer hem till våren eller till hösten innan vi åker igen. Elefant turen kommer jag att minnas länge. Det är inte alla som kan skryta med att ha ridit elefant innan dom fyllt 3 år! Ja, som ni märker blir listan av tack väldigt lång. Hoppas att er hemresa går bra och att våren kommer snart.

Stort tack från mig och mina föräldrar

kram från Carl

 
 
Ingen bild

momor

26 februari 2011 09:19

Hej Carl. Ja nu är vi åter hemma. Resan gick bra, vi åkte och hämtade Blossom med en gång. Hon har haft det väldigt bra under vår frånvaro.
Vi har fortf. "Thailandstid" alltså sex tim före vår tid, så därför vaknade vi kl 5 i morse, halvsex klev jag upp. Det brukar ta sin tid innan man har kommit i rätt rytm igen.
Men va kul vi har haft det! Det var så trevligt att träffa dig och din familj. Att få följa med dig till skolan var också en höjdpunkt eller när vi lekte kurragömma. Ja minnena är många och dom lever jag på, tills vi träffas nästa gång. Hoppas att det inte dröjer alltför länge.
Många kramar från mig och morfar

 
Mita

Mita

5 mars 2011 16:59

Åhh, vad jag längtar tillbaka till Thailand

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards