Direktlänk till inlägg 23 februari 2011

Jag red på en elefant

Av Carl - 23 februari 2011 09:06

   Jag mår inte alls bättre idag. Det blir förmodligen ingen skola för mig i morgon. Tråkigt, mycket tråkigt att vara sjuk, tycker jag. Nu ska jag berätta något mycket trevligare. För några dagar sedan red jag på en elefant. Anita bjöd mig och mamma på en elefant tur runt i Lagouna. När jag stod på marken och tittade på elefanten var jag lite rädd. Efanten, som hette Nikita var enormt stor. Jag gick inte fram till Nikita utan höll mig på avstånd.   Men som ni ser var jag modig och vågade rida. Det kändes säkrare att sitta på elefanten än att stå mittemot den. Det gungade härligt när elefanten promenerade runt med mig på ryggen.   Tänk att jag var så modig! Inget säkerhetsbälte och ingen fallskärm. Så har jag det en helt vanlig dag.

Hostiga och febriga kramar från Carl

 
 
Ingen bild

Isabel i Sundsvall

23 februari 2011 16:44

Hej Carl!
Vad modig du är som vågade rida på elefanten. Var det spännande?

Jag läste här och hörde även av din mormor att du blivit sjuk. Jag skickar krya-på-dig kramar till dig och hoppas du blir frisk fort!

Jag hoppas att det är bra med dig(bortsett från sjukdom) och dina föräldrar.

Vet du, när du kommer hem nästa gång kan vi åka på biltur. Jag har nämligen äntligen tagit mitt körkort=D!

Kram från Isabel

 
farmor

farmor

24 februari 2011 11:40

Usch va dumt att febern och hostan håller i,
det är alltid tråkigt för alla att vara sjuk,
speciellt för en aktiv kille som du.Hoppas på
snar bättring och att inte dom andra i familjen
"tar åt sej eländet".Kram från Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards