Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Carl - 6 februari 2010 04:21

      

Jag trodde inte det var sant när jag såg fjärilen igår kväll. Först trodde vi att det var en fågel eller en fladdermus som flaxade omkring helt oplanerat i luften. När fjärilen landade kom mina kattor springandes och undrade vad det var för något som vi tittade på. Den ena katten vågade inte gå fram till fjärilen för den såg säkert lite läskig ut, det tyckte jag från början i alla fall. Familjen Nigert kom hem och trodde inte heller sina ögon. Ingen av oss har någonsin sett en så stor fjäril. Jag visste inte ens att det fanns så stora fjärilar. Stickan mätte fjärilen mot sina skor. Stickan har st 44!! Fjärilen var så stor och tung så att den hade svårt att lyfta när den skulle flyga iväg.

Nog om denna enorma, vackra fjäril. Som jag skrev så var det familjen Nigert som kom hem igår och Stickan som mätte fjärilen mot sina 44. Världen är liten ibland. Stickan har tidigare varit motorcykelpolis. Min mammas morbror Ingvar har också varit polis, fast i Sundsvall. Morbror Ingvar bad mamma fråga Stickan om han kom ihåg honom från Vasaloppen? Visst, kom Stickan ihåg morbror Ingvar! Stickan sa något om många roliga, kanske inte helt rumsrena historier och skrattade gott. Stickan sa att morbror Ingvar var en riktig hårding, "han gick inte av för hackor han inte, sa Stickan. Stickan hälsar så mycket till morbror Ingvar!

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards