Alla inlägg den 23 december 2012

Av Carl - 23 december 2012 07:45

 

Jag har alldeses gömt bort att skriva om när vi hade baazar på skolan. Det var en liten välgörenhetsgala för burmesiska barn vars föräldrar jobbar (när dom har jobb) här i Thailand. Dom barnen har det verkligen inte lätt och behöver hjälp. Dom som hade begagnade leksaker och kläder sålde dom och några sålde kakor. Vi barn hade under en tid på skolan tillverkat julgransdekorationer som vi sålde. Själv bidrog jag med smågodis, 10 st för 10 bath. Det gick åt som smör i solen, såklart. 

  

En pappa gjorde ansiktsmålningar och Loek blev en tiger...

 

.....Tom blev något blått och jag en regnbåge. Från början var jag inte så nöjd med min regnbåge men sedan kom jag på att jag faktiskt gillar regnbågar så mycket och då blev jag glad igen. 

Jag vet inte hur mycket pengar vi samlade in men det blev säkert en slant. Vi samlade även in mat, inte färsk mat utan sånt med lång hållbarhetstid. För det som barnen har mest brist på just nu är mat, då är det illa. Hoppas att dom får i alla fall lite glädje av det vi bidrog med. 

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards