Direktlänk till inlägg 12 februari 2010

Gissa vad kockern gör?

Av Carl - 12 februari 2010 16:49

ext" cols="50" rows="20" style="margin-bottom: 5px; width: 515px; height: 500px;">

  

Ny gissningstävling! Kan du gissa vad kocken håller på med? Jag slår vad om att du ALDRIG kan gissa vad han sysslar med. Som du ser är det ingen maträtt som han håller på att tillreda. Du ser en gaffel och ett järnrör. Vad ska han ha det till?

Hoppas att någon ens kommer i närheten av rätt svar!

I morse vaknade jag med ett ryck och sprang upp ur sängen. Jag skyndade mig till mammas sängbord och tände lampan. Mamma sa att jag skulle gå och lägga mig igen men jag var övertygad om att jag hade försovit mig och att jag skulle missa en dag på skolan. Jag tog mammas mobil och satte den mot örat. Mamma tog den och tittade på klockan. Men Carl, sa mamma, klockan är bara kvart i sju, kom och lägg dig. No, no, nooo! sa jag. Jag har lärt mig att säga no på dagis. Jag skyndade mig ut till kattorna för att fråga om dom var hungriga. Katten Kling-Tiger sov men vaknade när jag lyfte upp honom. Kling-Tiger började spinna och jag kramade honom som jag alltid brukar göra. Mamma kom upp och gjorde ett nytt försök att få mig att sova men icke sa Nicke, jag var pigg som en mört! Vi åt frukost, duschade och vattnade blommorna sedan åkte vi till sjukhuset och träffade Dr Sante´. Jag fick en vaccinationspruta och blev som vanligt arg för det gjorde ont. Nu väger jag 13,7 kg och är 90 cm lång. På vägen hem åkte vi till en affär som ska sy gardiner till oss och där beställde vi massor med kuddar till sängarna och sofforna. Det kommer att bli så fint! Den 17/2 kommer det två personer som ska jobba och bo i huset. Det betyder att vi ska flytta in senast den 17/2!!! Jippiii!!!!

Kram från Carl 


Ps. upptäckte att igår var det 1 år sedan jag började blogga. Tänk vad tiden går!

 
 
Ingen bild

Gammelfaster

14 februari 2010 10:35

Jag tycker kocken verkar göra sig redo för jakt!
Din blogg är jättefin! o det är du också
Stor kram

 
farmor

farmor

14 februari 2010 17:07

Inte med min livligaste fantasi kan jag räkna ut vad kocken gör, du får berätta för mej.Har pratat med din morfar idag
och hörde då att din mormor åkt till Kanarieöarna för en vecka. Härligt få lite sol några dagar, här "lyser" den med
sin frånvaro. Snön ligger tjock på taken med jättelånga,
farliga istappar som hänger ner.Livsfarligt gå på trottoaren.
Ännu en hälsning från Farmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

mormor

17 februari 2010 18:55

Hej Carl.
Jag tror att kocken har fått stopp i avloppet och nu ska försöka att rensa upp det med sitt hemmagjorda redskap.
Det är bra att du är morgonpigg. Kul att du trivs på dagiset. Va spännande det ska vara att sova i det nya huset!

Jag kommer ihåg från i somras att du tyckte om att vattna blommorna. Jag behöver hjälp till sommaren med blomvattningen, så du är så välkommen.
Kram från mormor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards