Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Konsten att fånga fiskar

Av Carl - 20 april 2010 17:15

    

Här ser ni mig framför och nästan i vårt vattenfall där jag har alla mina fina fiskar. När jag inte har något annat för mig brukar jag roa mig med att försöka fånga fiskarna. Mitt tips när det gäller att fånga fiskar är att välj ut en stor, tjock och långsam fisk och smyg dig på den. När fisken minst anar det stoppar jag ner min lilla hand i vattnet och försöker fånga den. Fiskarna är otroligt snabba och riktigt hala men en vacker dag ska jag fånga en. Sist jag och morfar skulle mata fiskarna råkade jag tappa ut nästan hela storpacket med fiskmat i vattnet. Fiskarna åt så dom nästan sprack. Fiskmaten flöt omkring i stora högar och vattnet blev lite grumligt. Morfar sprang runt med håven och försökte håva upp fiskmaten. Det såg för roligt ut! Mormor och morfar stupar i säng på kvällarna för dom är helt slut. Dom har inte fullt så mycket spring i benen som jag har. Na kom tillbaka idag och jag blev så glad och blyg på samma gång. Na har varit borta i två veckor. Språket var det inga problem med, Na och jag förstår varandra helt och hållet. Mormor och morfar är mycket imponerad av mig för att jag förstår så mycket thai.

Kram från Carl

 
 
Mita

Mita

20 april 2010 18:23

Halloj
Vi åker den 20 januari till Phuket och Kata Beach, hittade en resa som var okej prismässigt, vi kommer att bo på South Siam Guesthouse.
Det vore ju bara så trevligt om vi kunde träffas därnere en dag eler kväll om ni har tid och möjlighet, vi stannar till den 4 februari.
Vi var i phuket för tre år sedan och bodde i Karon på Diamond Cottage men det var inte riktigt i min stil, gillar mer det lite enklare och familjära så jog hoppas att det blir rätt.
Har du koll på vad det är för ställe, South Siam menar jag?

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
farmor

farmor

23 april 2010 10:16

Hej! Idag känns daet bra. Solen skiner från klarblå himmel och det är +7! Kanske dags att
fixa lite på balkongen. Nu är du snart här igen.
Hoppas vi känner gen varann, tiden förändrar oss,
du har blivit så stor och vuxen och jag lite
gammal och trött, men jag längtar efter att vi
får ses igen! Ha det så gott och bra, hoppas att
ni infe störs av oroligheterna i Bankok.
Hälsningar och kramar till er alla
från din Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards