Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Åkte ut från matsalen..

Av Carl - 3 maj 2010 12:49

  

Förra veckan när jag var i skolan blev det lite tjafsigt på lunchen. Jag ville inte sitta still utan gick runt och enligt fröknarna störde jag ordningen i matsalen. Flera gånger blev jag tillsagd att gå och sätta mig men jag vägrade. Tillslut blev jag så arg och sa ifrån på skarpen. Då åkte jag ut från matsalen och fick sitta själv med en av fröknarna i vårat klassrum. Den fröken som jag fick sitta med pratar engelska och jag förstod verkligen inte vad hon pratade om och vad problemet var. Jag log det bredaste leende jag kunde och var så snäll som man bara kan vara. Fröken var arg och babblde på och sa att jag uppfört mig illa. Vadå illa?! Det var jag som blev utslängd från lunchen! Tillslut blev klockan 12 och mamma kom för att hämta mig. Fröken berättade vad som hänt och mamma såg inte förvånad ut. Fröken sa att det var omöjligt att ha mig i matsalen och att jag vägrade lyssna på lärarna. Vi åkte hem och mamma talade om för mig att jag måste göra som jag blir tillsagd på skolan. Jag har inte många skoldagar kvar innan vi ska åka till Stockholm. Tiden bara rusar iväg och snart är det dags att packa väskan och åka. När vi kommer hem är det inte länge kvar innan jag fyller år. I år kan man säga att jag fyller jämt, för jag fyller 2 år. I år ska jag fira min bemärkelsedag i Sundsvall. Senast den 28:e maj ska jag åka hem till mormor och morfar. Jag ska fira min födelsedag i Stockholm också men det blir lite innan jag jag verkligen fyller. Det är fler i släkten som fyllt år och jag har varit usel på att blogga den senaste tiden. Först fyllde mormor år och då skrev jag ingen riktig grattis blogg. Sedan fyllde Melina år och då skrev jag ingen heller. Slarvigt av mig! Jag ska skärpa mig både med bloggandet och på skolan.

Kram från Carl

 
 
Ingen bild

mormor

3 maj 2010 14:32

Carl.Det är ju inte så lätt att förstå när man inte kan språket. Hade dom pratat thai eller svenska så hade det säkert gått mycket bättre.
Snart träffas vi igen.
Kram mormor

 
Ingen bild

Siri

5 maj 2010 15:43

Hej Carl, det bästa jag och storasyster Hedda vet är när hon springer från en vägg till en annan i full fart och hojtar och jag springer efter så fort jag kan och skriker och skrattar. Ingen vuxen orkar vara i rummet då - de vuxna förstår inte hur det är att ha massor med spring i benen. - du är så välkommen att lattja med oss kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards