Direktlänk till inlägg 20 december 2012

Jul i Singapore

Av Carl - 20 december 2012 15:30

Jag har varit till Singapore och tittat på julskyltning, ätit gott, träffat Nicole och sett hennes pappas show: Incanto och bott på hotell. Roligast av allt var att se showen och att vara på Universal studio med Nicol. Incanto var häpnandsväckande och ibland lite läskig. Människor sågades av på mitten och andra gick upp i rök. Jag applåderade och var trollbunden. Jag kan verkligen rekomendera showen. Universal studio var ungefär som Disney land.

   

Här åker vi en karusell som var verkligen barnvänlig. Nicole bara låtsas vara rädd. 

 

Det gjorde inget att det började regna för det var kul att ta på sig "regnkappan". Det fanns många spännande karuseller och upplevelser där. Stor som liten så har man roligt här. Roligast för mig var Madagaskar. Vi satt i en båt och fick se alla djuren som är med i Madagaskar. Pappa och Labero tyckte att Transformers var överlägset bäst. Det blev pappas genom tidernas bästa "karusell". Man fick sitta i en farkost och ha på sig speciella glasögon som gör att allt ser ut att komma nära. Det bar iväg i en ruskig fart och stora robotar jagade oss runt i en stad. Mamma tyckte mest om Shrek filmen. Den såg vi också med glasögon. Stolarna rörde sig och när åsnan nös stänkte det vatten på oss. Jag hade så roligt!

 

Så här fin julgran fanns på hotellet där vi bodde. Det kan vara den finaste julgran jag någonsin sett, näst efter den vi hade hos mormor och morfar förra året.

Ute på stan såg jag den största julgran jag någonsin sett. Titta riktigt noga så ser ni mig och pappa framför granen. 

  Staden är enormt vacker med alla fina byggnader. Kolla på byggnaden framför mig. Det är en båt på husen. I båten finns en stor pool. Nästa gång ska jag åka upp där.

 

   

    

Nästa gång jag ska till Singapore ska jag bo här igen, så bra var det. Förutom strul på ambasaden där vi råkade ut för en nitisk handläggare som förutom var jätte otrevlig krävde papper, papper, papper och ett personbevis från mig så var det en trevlig vistelse. 

Kram från mig

 
 
farmor

farmor

20 december 2012 17:09

Hej igen!Roligt du är tillbaka på bloggen,har saknat dej.Men nu fförstår jag,när du har varit ute och rest.Ni verkar ha haft riktigt trevligt.Du får vara med om mycket skojigt.Vi hörs väl något mer innan jul,hoppas jag.

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards