Direktlänk till inlägg 10 april 2014

Berättade om Sverige

Av Carl - 10 april 2014 06:18

På skolan pratar vi om olika länder. När det var dags för Sverige passade det väldigt bra att jag fick berätta om Sverige och min resa dit. Jag hade med mig lite av varje från mitt fina land. Jag visade bilder som mormor och morfar skrivit ut och bilder som vi printat ut här på Phuket. 

   

Min fröken Christine tyckte det var mycket intressant och häpnades över bilden på termometern som visar -20 grader! Jag berättar för alla att min morfar jagar älg och det tycker alla är så exotiskt. 

 

Jag visade mitt diplom från skidskolan

 

Jag visade en snöflinga från Åre och Svenska flaggan som jag fick från Bergafjärden

   

Alla tyckte att kottarna luktade så friskt och gott!

 

Svenska chokladen var mycket uppskattad, speciellt av fröken! Hon älskar Marabou choklad. Jag tyckte det var jätte kul att visa och berätta om mitt land. Jag var inte nervös alls. I går gick vi på lov och är ledig till 18 april, sååå roligt! 

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

10 april 2014 10:10

Förstår att du gjorde succe när du berättade om ditt "exotiska" land.
Något så helt annorlunda än där ni befinner er.jätteduktigt gjort.
Hälsning från ett idag soligt Sverige. Kram/Farmor.

http://carlisurin

 
Ingen bild

Anita

10 april 2014 10:14

Vilken fin avslutning före påsklovet! Du ser verkligen ut att trivas med att få berätta om Sverige! Roligt, imponerad av skolan och fröken.
Hoppas du får ett skönt påsklov nu.
Stor kram på er alla

 
Ingen bild

mormor

11 april 2014 10:40

Du får vara med om mycket du! Är du inte på affärsresa till Kina med din mamma och pappa så är du på skidsemester i Sverige. Snart är det sommarlov och då väntar vi och dina kompisar på dig här. Snart ses vi men först är det påsk. Firar du påsk där du är?
Kramar från oss.

 
Kaela

Kaela

12 april 2014 08:29

Önskar dig ett riktigt skönt påsklov! Många sköna dagar att bara vara och ha kul på.
Kram
Kaela

http://kaela.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards