Alla inlägg den 20 augusti 2014

Av Carl - 20 augusti 2014 10:18

Nu har skolan dragit igång och det känns lite "höstigt". Förra veckan var jag på fritids så jag var redan lite varm i kläderna. De barn som började första dagen var lite nervösa. Det var inte Max och jag! Dagen började med upprop och vi svarade i tur och ordning. JA! när våra respektive namn ropades upp.

   

Efter information från våra fröknar gick vi ut på skolgården och lyssnade på rekton när hon hälsade alla välkomna, nya och gamla evever. 

 

Ni ser mig i grå luvtröja och Max i grön jacka. Rektorn och lärarna sjöng och spelade gitarr för oss. Sedan bjöd kyrkan oss barn på fika. Föräldrarna hade med sig eget fika. Vi satte oss vid "kompis trädet" och mumsade på bulle och dricka.

 

Det känns roligt och spännande. Kul att jag får gå på skolan tills vi åker. I dag ska jag sluta tidigare för jag ska till talpedagogen och öva på att säga R. Det vill sig inte riktigt med den bokstaven. Öva, öva och öva säger talpedagogen. Det är såååå tråkigt att gå dit, tycker jag. På eftermiddagen kommer min gudmor Sara och hennes familj på besök. Det lär bli livat här hemma, kul! 

 

Kram från Carl

 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards