Direktlänk till inlägg 4 februari 2015

Februari

Av Carl - 4 februari 2015 09:19

   

Nu är det redan februari månad och det lutar åt våren igen. I februari fyller mamma år, jag är ledig från skolan i en vecka, mormor & morfar kommer och Elisabeth & Beje är här i en hel månad. + att vi eventuellt ska till Chiangmai några dagar. Resan beror på om jag håller mig frisk nu. Mamma har halsfluss och många på skolan har varit och är sjuka. Jag känner mig ok men kanske lite ont i halsmandlarna, vi får se hur det går. Pappa var enormt förkyld i slutet av januari och låg i sängen och mådde dåligt. Mamma fick tipset att dricka lite kallpressad kockos olja mot halsontet. Det såg inte ut att smaka gott men det kanske är värt att ta lite för att hålla sig frisk. 

Hur har ni det där hemma då? Hoppas ni är friska. I dag ser ni bilder på mina två bästisar, Loke och Carlson 

Kram från Carl

 

 
 
Ingen bild

Anita

4 februari 2015 16:47

Carl, hoppas innerligt att du slipper bli sjuk. Kärlek vatten vila ska vara bra mot det mesta, så ge din mor en dos av det så hon blir frisk fort!!!
Du har fina vänner...
Kram

 
farmor

farmor

5 februari 2015 09:46

Här är det ingen antydan om vår minsann,3 dm.snö på balkongen!
Hoppas Lennart har tid att skotta,han kommer hit ikväll då vi skall till Danvikshems Kyrka på begravning i morgon.Elisabeth
kan berätta mera när ni träffas.
Tråkigt att det rasar förkylning hos er,svårt bli av med den i
värmen,kom ihåg att ofta,ofta tvätta händerna,som är en stor smittorisk.Hoppas på snabbt övergående! Kram förkylningsfri/Farmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

mormor

7 februari 2015 11:13

Hej Carl
Hoppas att din mamma snart är frisk och att du förblir frisk.
Vilka fina kompisar du har! Loke och Carlson. Men den andra vovven då, Luky? Hon kanske inte lekar så ofta som Carlson gör.

Idag blåser det friskt här, termometern är på +4 grader och det är mycket halt på vägarna. Svårt att promenera.

Ha det så gott och hälsa mamma och pappa.
Kram

 
farmor

farmor

9 februari 2015 13:40

Hörde av hemtjänsten att det är vår i luften i dag,solen tittar fram och +6 grader! Snön smälter på balkongen.
Ha det så bra ni kan.Kramar till er alla tre från din farmor.

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards