Direktlänk till inlägg 17 februari 2015

Mammas födelsedag!

Av Carl - 17 februari 2015 04:27

 

Det har varit mammas födelsedag och samma dag valentines day! Mormor & morfar landade tidigt på morgonen och satt i köket när jag vaknade. Dom hälsade så gott från min farmor till oss alla och speciellt till mamma på hennes födelsedag. 

Av personalen i villan fick mamma rosor med röd rosett och en tavla i guld. Tavlan ska vi sätta upp på något passande ställe. 

 

Senare på dagen kom personalen i Zamani med blommor och tårta. Blommorna och tårtan var vackra men jag äter inte tårta. Jag gillar mormors bondkakor. Mamma, pappa, mormor & morfar tog varsin bit av den mycket fina tårtan. 


 

Alla envisas med att stava mammas namn fel men det gör inget

 

Jag pratade med pappa innan mammas födelsedag och bestämde att jag ville att vi skulle ge mamma fina blommor och parfym. Jag vet att mamma gillar det. Det fick hon också❤️

 

Kortet gjorde jag på skolan och det blev mamma mest glad för av allt 😊

 

Efter allt firande blir man rätt trött. Jag la mig i soffan och vilade lite. Kul att dagen blev så bra som den blev ❤️

Kram från Carl 



 
 
farmor

farmor

17 februari 2015 09:05

Så glad jag blir när jag ser att allt fungerar som det ska.
Mormors och morfars resa gick bra,är säkert glada at vara där.
Personalen verkar glada och nöjda så dom är nog tacksamma att
få jobba hos er.Alltverkar frid & fröjd,vad kan man mer begära.
Malin jag önskar dej en riktigt god fortsättning på ditt nya år!
Kramar till er alla från din Farmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

Anita

17 februari 2015 10:56

Carl, så roligt att din mamma blev firad hela dagen. ... det är hon värd. Det var ett fint födelsedagskort som du gjorde på skolan. Förstår att det blev uppskattat.
Kram på er alla!

 
Ingen bild

Sara

20 februari 2015 12:03

Grattis kära mamma Malin! Så fint ni verkar ha det. Här i Bryssel är det grått och kallt, men de 200 tulpanerna jag planterade i höstas börjar komma upp. Den här veckan har barnen sportlov så jag jobbar en del hemifrån och tar det lite lugnt. Då kom jag på att det var alltför länge sedan jag var inne på din blogg. Kul att se hur du har det, Siri och du är ju lika gamla och verkar ha det ganska lika, hon var hemma hos en kompis i förrgår och annars går hon i skolan och spelar piano och har börjat rida på söndagmorgnar. Jag hoppas hon vill fortsätta med det. Hedda gillar också att rida. Om du kommer hit någon gång kan du hänga med! Kram från alla till hela familhen

 
Ingen bild

Mormor

20 februari 2015 17:05

Ja din mamma blev firad med både blommor tårta mm. Vilken tur att vi hann komma till den stora dagen. Men eftersom det var Valentindagen så fick du också presenter och godis. Nu har vi fått följa dig till skolan och till simträningen som du har två gånger i veckan. Du är jätteduktig på att simma.
Dina två hundar har vi också fått träffa. Dom är hur gulliga som helst.
Kram mormor och morfar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards