Direktlänk till inlägg 27 augusti 2015

Allt på samma gång

Av Carl - 27 augusti 2015 13:13

 

Nu har det hänt så mycket så jag skriver om allt på en gång. Vi har kommit fram till Mallorca och resan gick bra, verkligen smidigt! Innan vi kom iväg gjorde vi så mycket så jag vet inte var jag ska börja. Jag hälsade på mammas vän Karro som har fått en mycket söt dotter. Hon ser ut som en docka! Jag frågade om hon hade ätit sylt för hon hade två sylt fläckar i ansiktet men Karro förklarade att det var något slags födelsemärke som försvinner snart. Förlossningen hade varit dramatisk men gick som tur var bra tillslut. 

 

Karros hund har jag inte träffat på många år men det var ett kärt återseende. 

 

Vi satt och pratade ett tag och jag tror han förstod allt jag sa

 

En annan bekant tog båten och svängde förbi med ett lass svenska kräftor som jag tackade nej till. Han, hans två vuxna barn, mamma och pappa åt så dom nästan sprack. 

   

Jag har även hälsat på hos faster faster och både gungat och nästan badat

     

Av Gunnar fick jag en kexchoklad och en kombinerad glass skopa, gaffel och kniv som jag tycker är intressant. 

 

Mormor och morfar var hos oss sista dagarna som tur var. Vi fiskade två gånger och kan ni tänka er vilka stora fiskar vi drog upp!! Tänk att det ska vara en storfiskare som morfar för att få upp dom. Jag har provat förut men då utan fiskelycka. 

  

Max och Tedd kom och sa hej då och lycka till och gav mig var sitt handskrivet kort med skolfoton på. Dessa tog jag med på min resa och har redan i mitt nya rum. 


   

Resan var lång hit tyckte jag men helt utan problem. När vi kom fram till lägenheten var jag varm som en kamin och gick raka vägen till frysen och tog fram en is kub som jag coolade ner mig med

 


Sedan fick jag bråttom till poolen. Jag började med ett dopp i inomhuspoolen. Det var svalkande men varmt och skönt! 

Det var vad jag har pysslat med de senaste dagarna! I dag tar vi det bara lugnt och gör precis vad vi vill 

kram från Carl 




 
 
Ingen bild

mormor

27 augusti 2015 19:03

Hej Carl.
När du åkte så har hösten kommit. Idag blåsigt och regnigt. Men du har det varmt och skönt. Du kan säkert bada i havet, det är nog varmare där än här.
Hoppas att vi ses snart. Längtar redan efter dig.
Många kramar från oss genom mormor.

 
farmor

farmor

28 augusti 2015 11:34

Ni har verkligen haft det stressigt på slutet,tur att mormor och
morfar var där och hjälpte till.Nu har ni väl fullt upp för att komma i ordning på ny plats mensen får ni ta det lugnt och njuta av vackra Mallorca.Hoppas ni kommer att trivas och får det
bra där.Hoppas också att pappas bilfärd gått bra och han är framme hos er.Kramar till er alla tre från din Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards