Direktlänk till inlägg 14 januari 2016

Carlson & Knapris

Av Carl - 14 januari 2016 17:50

   

Vi åkte hem till min kompis Stella och hennes kanin Knapris. Carlson ska bo där när vi åker till Phuket i februari. Carlson måste få bekanta sig i sitt nya tillfälliga hem och få träffa Knapris som bor där. Carlson var överlycklig att få träffa en så söt och snäll kanin flicka. Knapris var cool men lite skeptisk. Kaninen fick hoppa runt lite och då blev Carlson lite vild. Han jagade Knapris ett varv runt vardagsrummet och vi fångade då in båda. Det hela gick bra och vi är säkra på att Carlson kommer få det bra där. Vi hade tänkt flyga via Stockholm till Phuket och lämna Carlson till mormor och morfar men det blir smidigare att lämna honom här hemma, då slipper han flyga. Vi blev bjudna på middag hos Stella och vi hade en trevlig kväll. Vi ser så framemot att åka "hem" till Phuket. Vi ska träffa alla gamla vänner och ev besöka Loek på hans nya skola. Vi ska även kolla igenom villorna och prata med personalen. Vi kommer att ha mycket för oss och tiden kommer gå fort. Jag vet att jag kommer längta efter Carlson men vetskapen om att han har det bra känns skönt. 

 

Kram från Carl 

 
 
farmor

farmor

15 januari 2016 10:42

Det blir nog bra för Carlson där.Han tycks bättre gilla kanin än katt.Bra när det ordnar sej.Nu kommer hemtjänsten hej så länge.Kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards