Direktlänk till inlägg 12 juni 2016

Sleep over

Av Carl - 12 juni 2016 09:15

 

I fredags sov jag, Oliver, Eliot, Eric och Daniella över på Palma akvarium. Oliver har fyllt år och i stället för ett kalas så firade han på detta sätt. Akvariumet ordnar födelsedagskalas där barn får komma efter stängning och leka, äta middag, sova bredvid hajarna, äta frukost och sedan åka hem. Det låter kul men så roligt var det inte.

 

Mamma och pappa skjutsade mig till akvariumet. Det tog lång tid innan allt var klart och dom kunde åka. Olivers mamma hade fått info att det var max 15 barn i gruppen men när vi kom såg det ut som en hel skola var där... Vi fick veta att alla barn skulle delas in i två grupper men middagen skulle ätas tillsammans. Det var en enorm ljudnivå och Olivers pappa såg lite tveksam ut och undrade hur det skulle gå. Olivers lillebror har precis fyllt 6 år och vill ha lite mer lugn och ro.

 

Vi var jätte förväntningsfulla och kunde inte vänta på att det hela skulle sätta igång

 

Här bredvid hajarna sov vi på natten och det var här vi sa hej då till våra föräldrar. Jag lovade att säga till personalen om jag ville åka hem, då skulle mamma och pappa komma och hämta mig. Dom blev sena till restaurangen när vi tillslut sa hej då. Jag tyckte det var super kul från början tills jag insåg att vi inte alls fick leka som jag brukar göra när jag besöker akvariumet. Vi fick snällt titta på fiskar hur länge som helst och sedan sitta ner och lyssna på massor med information om fiskar och djur. Det hade väl varit okey om personalen hade pratat engelska med oss men dom pratade bara spanska. Eric kan spanska men vi andra förstår NADA. Ni kan tänka er hur frustrerande det var att sitta och lyssna på något man inte förstår när man vet hur kul man egentligen kan ha på akvariumet. På inbjudan står det att det ska vara mini disco men det blev det inte. Middagen var okey men det var svårt att somna. Jag vände och vred på mig och somnade tillslut. Ingen av kunde sova något vidare. Vi sov på hårda madrasser och på morgonen när personalen kom och väckte oss var jag redan vaken. Klockan 11 blev vi hämtade av våra föräldrar och jag berättade om hela äventyret. Jag sa att personalen vet inte hur man beter sig och allt var långtråkigt. Konstigt att göra ett evenemang så tråkigt när man har alla förutsättningar att göra det bra. Jag var enormt trött och så hungrig påvägen hem. Jag hade simträning men inte en chans att jag orkade gå på den. Nu känns det bättre och jag tycker det är rätt cool att jag och mina bästa vänner sov bredvid hajarna. Daniella är min bästis efter Oliver.

   

Avslutar med några bilder på fina Palma. Det finns så vackra byggnader här!

Kram från Carl


 
 
farmor

farmor

13 juni 2016 10:30

Det var ett intressant födelsedagsfirande,roligt pröva på nya grejer.
Var hajarna lugna på natten eller var det ett evigt plaskande?
Nu är lagom sommarvärme här hoppas det håller i sig.För mycket o för
litet skämmer allt.Kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards