Direktlänk till inlägg 22 augusti 2017

I svampskogen

Av Carl - 22 augusti 2017 12:30

 

Nu är vi hemma igen efter två veckors resande. Jag är enormt kvällspigg och otroligt morgontrött. Jag har totalt vänt på dygnet. Nu måste jag börja skruva tillbaka dygnet eftersom skolan börjar om exakt två veckor. Vi hann med mycket under vår semester men inte så mycket som vi ville. Nästa år ska vi till Gråsjön i augusti. En dag när vi var hos mormor och morfar sa mormor att hon ville ha några kantareller till middagen. Mamma, pappa, jag och Zeb gick ut en sväng för att se om vi kunde hitta några. Det inte mamma och pappa visste var att morfar hade tidigare visat mig ett ställe med stora fina kantareller. Jag tog med mamma och pappa med bestämda steg ut i skogen och vips hittade jag dessa underbart goda svampar. Båda blev mycket förvånad att jag hittade svamp direkt. 

 

Man ska försiktigt plocka upp svamparna ur marken så att de inte går sönder.

 

Svamparna luktar skog och Sverige. Det smakar bättre än de luktar.

 

Mitt i skogen hittade jag en golfboll! Jag blev lite förvånad. När man letar efter svamp förväntar man sig inte att hitta en golfboll. Morfar sa att det måste vara grannen som skjutit dit den. Zeb var med hela tiden och vi försökte lära honom att hitta svamp. Jag är säker på att det skulle gå att lära honom det. Zeb vill ha något att göra hela tiden, den mest olata varelse jag träffat på. Han fullkomligt flög genom skogen, inget stoppar Zeb. Vi hittade inte så många kantareller men det räckte till varsin lyxig kantarelltoast. Den var så otroligt god, jag åt upp den innan mamma hade hunnit sätta sig vid bordet! Kantareller är de enda svampar jag äter. Har provat champinjoner men det gillade jag inte. 

 

Kram från Carl 



 
 
farmor

farmor

23 augusti 2017 09:21

Det har kanske varit för torrt för svamp i sommar.bra höra att ni är hemma igen och kan komma in i era rutiner. Kram/Farmor

http://carlisurin

 
farmor

farmor

7 september 2017 09:42

Hej Carl! Saknar din Blogg.Har du ändrat något? Här är allt som vanligt,hösten är på väg,regnskurar och kyligt,8,4 i morse.Kramar till er alla.Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards