Alla inlägg den 14 februari 2017

Av Carl - 14 februari 2017 11:00

 I dag är det alladag och jag önskar er alla en fin Valentines day  

 

Jag fick en liten chokladask som är formad som ett hjärta och jag gav pappa en röd ros. Mamma fick en kram och en puss  

 

När jag kom till skolan gav jag min rektor och min fröken en röd ros var. Man ska vara extra snäll på denna dag har jag fått lära mig. Gissa om min rektor blev glad när jag sa: Happy Valentine´s day och stäckte fram en ros. Hon blev så glad och sa väldigt högt: Thank you so much Carl och jag fick en bamse kram. Tänk så lite det behövs för att göra någon glad. Min fröken fick sin ros i klassrummet och blev minst lika glad.

   

Tyvärr är inte Carlson lika glad. Han har blivit sjuk. I går var han med mamma i Belvedere parken och kom i kontakt med en pinjelarv eller catepillar som dom också kallas. Larverna är ca 3-4 cm långa och går på rad. Det är Mallorcas farligaste djur och man kan dö av deras gift. Googla om ni är intreserad. 

 

 

Carlson var ovanligt trött igår och i morse upptäckte vi att han inte ville öppna sitt vänstar öga. Carlson fick åka till vetrinären direkt och blev undersökt. Läkaren gav honom smärtstillande, medicin och penicillin. 

 

Om två dagar ska han på återbesök, blir han sämre måste han tillbaka med det samma. Om en hund tex kliver på en larv och sedan slickar sig på tassen pga av smärtan kan delar av tungan måsta opereraas bort! 

 

Nu är Carlson hemma och är väldigt trött. Vi håller tummarna att han inte blir sämre. 

Hoppas ni får en bättre Alla hjärtansdag än Carlson 

Kram från Carl


Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards