Direktlänk till inlägg 24 februari 2009

rolig dag på havet

Av Carl - 24 februari 2009 09:21

Hej

I går åkte vi båt till en strand som heter Naithonbeach. Det är så fint där, ganska lugnt och inte så mycket folk. När vi skulle kasta i ankaret blåste det och gick ganska höga vågor. Min storebror Max fick hoppa i vattnet och ta med ankaret i land och pappa kastade ut ett ankare i vattnet. Båten guppade och en våg skvätte vatten på oss men då somnade jag för vågorna var så sövande. När jag vaknade var det bara jag och mamma i båten för pappa och Max hade gått i land. Pappa kom ut till båten och hämtade mej och vi gick till en restaurang och åt lunch. Sen gick vi till ett hotell och där träffade vi mammas kollega som heter Malin. Vi badade i hotell poolen och sen satt jag på gräsmattan och lekte ett tag. Malin Jobbar på ett flygbolag och var har på stopp i några dagar. Mamma jobbade med henne förut men nu är mamma bara med mig och pappa istället.

Båtresan hem gick bra, jag somnade igen. På kvällen åkte vi in till Patong och åt på KFC sen tog vi en kaffe med Malin. Då var jag så trött så jag inte kunde somna. Konstigt att man kan bli så trött så att man inte kan somna. Somnade skönt i bilen hem och vaknade i vår säng, skönt att vara hemma efter en så händelserik dag.