Direktlänk till inlägg 24 mars 2009

Mamma Mia vilket kök!

Av Carl - 24 mars 2009 17:06

Syns det att jag trivs i den här diskhon? Jag har provsuttit ett antal diskhoar under några månader nu men den här tar priset. Jag satt i diskhon och bestämde mej för att bli kock när jag blir stor. Då ska jag laga den godaste maten till mamma, pappa, släkt och vänner varje dag. Kan man ha ett bättre jobb än att vara kock och kunna bjuda alla man tycker om på något gott att äta? Jag tror inte det. Vem vet kanske blir det i detta kök som jag lagar mina första rätter. Jag satt och drömde mej bort ett tag i dag när jag inte orkade lyssna längre. Det har tagit tid att hitta ett kök som passar men nu ÄNTLIGEN verkar sökandet vara över. I dag skulle vi till Kamala beach men vädret var inte så bra, det har regnat nästan hela dagen. Vi åkte istället och tittade på kök och kors i taket så tror jag att pappa och mamma blev nöjda. Efter mycket sökande så har min pappa kommit i kontakt med en man från Finland som säljer kök här på Phuket. "Finnen" har förstått hur köket ska se ut och han har vunnit förtroende hos mina föräldrar. Jag hade så mycket att göra på köksaffären, öppna skåp och luckor, prata med personalen och pilla på allt som kom i min väg. Mormor blir helt slut när jag har mycket att göra. T ex, om jag öppnar en kökslåda då stänger hon den, om jag kryper iväg då kommer hon efter mej osv. Som det verkar idag så blir köket svart, vitt och jätte modernt. Pappa var eld och lågor när vi åkte därifrån, så glad att han hittat en bra köksleverantör. Men lyckan var inte långvarig. Det visade sej idag att vägen utanför hotellet inte håller för alla cement bilar som ska köra upp till huset. Vägen måste byggas om och det omedelbart. Pappa blev arg, men inte på mej, mamma eller mormor utan på dom som planerat och byggt vägen. Hoppas det går att lösa problemet annars kanske mina kockplaner går i stöpet.

I morgon ska vi till Kamala om vädrets makter vill förstås.

Kram Carl 

 
 
farmor

farmor

24 mars 2009 20:08

Innan jag går i säng tar jag en titt i BLOGGEN,kanske finns det nåt nytt tänkte jag! Jojomensan visst fanns det! Härligt att ha dej yillbaka i bild igen .Nuska jag lägga mej och drömma om dej och ditt kök.Natti,natti.Pussokram farmor.

http://carlisurin

 
Ingen bild

Melina

24 mars 2009 21:00

Vad söt du är lillevän! ser ut som att våra päron har bra smak, eller vår pappa och din mamma. Men jag kan väl också få kalla henne som lite låtsas mamma. Saknar dig iaf! Hälsa papi och mami.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards