Direktlänk till inlägg 7 april 2009

Mamma har köpt en hatt, ha ha!!

Av Carl - 7 april 2009 08:33

Detta är mammas hatt, ha ha!! Mamma har köpt en solhatt som jag tycker är för rolig. Jag fick tag på hatten och svischade iväg med den i min lära-gå-stol och skrattade så mycket när mamma sprang efter och försökte få tillbaka sin nya hatt. Min lära-gå-stol är som ett flygande tefat som jag svävar iväg i. Jag startar tefatet genom att sparka igång det med mina små fötter mot stengolvet sen bär det iväg med en väldans fart. Med hatten på sne svischade jag runt med mamma hack i häl. Det är så kul att bli jagad för jag vinner alltid. Mamma fick tillbaka hatten sen och provade den. Jag tyckte hon såg skojig ut, det är första gången jag ser henne med något på huvudet. Pappa tittade upp från soffan där han låg med datorn i knät och jobbade som han oftast gör och sa med glasögonen på näsan: du ser ut som caddysarna på golfbanan! Det gör jag inte alls det sa mamma, för deras hattar är blå och min är vit. Jag hoppas mamma kommer att använda hatten för då slipper hon få ont i huvudet av solen och pappa och jag får något roligt att titta på!

Varje dag springer jag runt i min lära-gå-stol och ibland hör jag hur mamma springer efter men hon får inte tag på mej för jag är ju så snabb! Enda gången som både mamma och pappa är snabbare än mej är när jag har fått tag på en elsladd som jag drar i, då är dom snabba som bara den.

Köp en hatt du också så att andra får något skojigt att titta på!!

Vi hörs/ Carl 

 
 
Ingen bild

mormor

7 april 2009 11:55

Vilken tjusig hatt din mamma har köpt! Va´fin hon ska va i den! Jag tycker att hon ska ha den varje dag hon går ut i solen. Du har väl också något på huvudet? Din pappa borde också ha en hatt eller en keps. Jag vet att han brukar få ont i huvudet, när han är ute i solen.

 
Ingen bild

Isabel Berg

7 april 2009 12:25

Hej Carl!
Det är roligt att läsa om era äventyr, vad många upplevelser du får vara med om:). Extra kul med bilder. Sist jag såg dig låg du i en vagn, så jag kan förstå om du är snabb nu när du blivit större=)! Var bara försiktig så du inte springer ifrån dina föräldrar! Hoppas allt är bra med dig.Hälsa alla.

Kram Isabel

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards