Alla inlägg den 27 april 2009

Av Carl - 27 april 2009 13:32

I dag är jag illa berörd. Det har hänt något hemskt här. Bara en liten bit från där vi bor har en 12-årig pojke har blivit skjuten i huvudet av en man. Mannen som sköt pojken har en spelhall där pojken brukade sitta och spela. Mannen tog fram sin pistol och satte den mot pojkens huvud och tryckte av. Inget hände första gången, inte andra gången heller men tredje gången mannen tryckte av small det och pojken blev skjuten. Mannen hävdade att det var en olyckshändelse. Mannen skulle då köra 12-åringen som fortfarande var vid liv till sjukhuset, sa han. Mannen körde istället mot flygplatsen och dumpade av pojken innan han kom fram. Sedan körde mannen till flygplatsen och smet iväg med ett flyg någonstans. Pojken klarade sej inte utan dog. I dag hålls en ceremoni för pojken i templet som ligger bredvid oss och sedan bränns pojken i templets ugn. Det är jätte mycket folk som har samlats för att ta farväl av 12-åringen, nästan hela phuket tror jag. Jag tycker så synd om pojken, han måste ha varit så rädd och haft så ont. Hur kan någon göra så mot en annan människa? Vad hade den lilla pojken gjort mannen? Jag hoppas polisen hittar mannen snart. Buddister tror att dom återföds till ett nytt liv. Jag hoppas att pojken återföds till ett långt och lyckligt liv och att han inte minns något av det hemska som hände honom.

Livet kan ändras från den ena dagen till den andra, var rädd om dig och dom du älskar.

Sorgliga hälsningar Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards