Alla inlägg den 25 april 2009

Av Carl - 25 april 2009 12:48

Sent igår kväll kom vi hem igen till Surin. Vi var jätte trötta och pappa stupade i säng före mig med kläderna på. Jag fick min rutinmässiga kvälls gröt och sen somnade jag gott. Precis innan jag somnade tänkte jag på allt jag varit med om den senaste tiden. På alla jag mött och på allt jag sett. Jag skulle vilja sätta in alla bilder jag har men det går inte. Jag valde ut tre bilder i dag från Nepal. Som ni ser är pappa alldeles för stor för att gå in genom dörrarna i gamla stan. Dom kan inte ha varit så mycket större än mig när husen byggdes!! Tanten på bilden tittade så mycket på mig när vi gick förbi och då tog vi kort på henne, det var också i gamla stan. Fotot på mig när jag sitter på en trappa är från bergsbyn Nagarcort.

I dag har jag pratat med tjejerna på hotellet och dom sa att dom hade saknat mig jätte mycket när jag var bortrest. Jag har saknat dom också. Det sa jag till dom för man ska vara rädd om sina vänner. Pappa och mamma pratar en del om att åka hem till Sverige. Jag är så nyfiken på Sverige för jag kommer inte ihåg allt för jag var så liten när vi var hemma sist. Mamma säger att hon hört att det börjar bli vår där hemma. Jag har fått en jacka för säkerhetskull ifall det är kallt när vi kommer hem.

Vi har fått ett husdjur! Det är en baby ödla som är så söt så jag blir alldeles till mig. Den är bara några cm och så smal. Pappa säger att ödlorna fångar insekter, bl a myggor och det är ju bra. Hoppas att baby ödlan trivs hos oss och stannar tills vi åker hem.

Nu ska jag gå och ta hand om min snälla, älskade pappa för han ser blek och trött ut.

"vår" kramar på er/ Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards