Alla inlägg den 11 april 2009

Av Carl - 11 april 2009 17:45

I dag när vi skulle åka taxi från en möbelaffär till en annan körde taxi chauffören vilse och pappa var tvungen att gå ut och fråga en vakt efter rätt väg. Då kom taxi chauffören efter pappa och sa till vakten: den här dumma utlänningen vet inte vart han ska! Fräckt va´? Fattar inte vad han menar med det. Pappa är inte dum, vi bor i Thailand och det var taxichaffisen som inte hittade. Pappa kan inte prata så mycket thai men han förstår en hel del. Tur för taxichaffisen att pappa är så trött för pappa orkande inte ens bli arg. Vi hittade aldrig fram till möbelaffären utan åkte istället till ett ganska nytt shoppingcentra som heter Paragon. Vi gick till en restaurang det första vi gjorde för kl var 16 och vi hade glömt att äta lunch. Ni ser ju själv hur hungrig jag var!! Jag sa till på skarpen att nu vill jag ha vuxen mat!!! Jag fick potatismos, pasta, svamp och lite skinka. Jag var mycket nöjd med min sena lunch. Efter lunchen tittade vi lite på möblerna i Paragon sen åkte vi hem. Vi bor i ett lägenhetshotell med riktigt kök och trägolv. Jag kryper runt på trägolvet och undersöker allt. Microvågsugnen står på en hylla långt ner så jag har undersökt den grundligt. Jag vet hur den fungerar nu, den är så rolig att leka med.

Om det är någon som undrar om vi sett någon demonstration här så är svaret nej. Allt är lugnt men vi har sett på nyheterna att det varit oroligt i Pattaya. Ni behöver inte vara oroliga för vi har det jätte bra här i Bangkok, men vi undrar vad ni där hemma gör?

Stor stor kram från Carl  

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards